تقویت تعاملات اقتصادی شرق در برابر غرب


در پی شکل گیری ساختار جدید سیاست های بین المللی، چین و روسیه تصمیم گرفتند اجرای پروژه های بزرگ را به طور مشترک دنبال کنند. این تعاملات منجر به تقویت بنیه اقاصادی کشورهای شرقی در برابر اروپا و امریکا خواهد...

تقویت تعاملات اقتصادی شرق در برابر غرب

در پی شکل گیری ساختار جدید سیاست های بین المللی، چین و روسیه تصمیم گرفتند اجرای پروژه های بزرگ را به طور مشترک دنبال کنند. این تعاملات منجر به تقویت بنیه اقاصادی کشورهای شرقی در برابر اروپا و امریکا خواهد شد.

به گزارش سینا پرس، لی زینگ کارشناس روابط اقتصادی چین و روسیه در حاشیه بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین اعلام کرد این دو کشور قدرتمند و تاثیر گذار در اقتصاد جهانی باید همکاری های راهبردی جدیدی را برای اجرای پروژه های بزرگ خود تقویت کرده و در حل مسائل کلیدی به حمایت از یکدیگر ادامه دهند.

این کارشناس با اشاره به نتایج تعامل دوجانبه دو قدرت شرقی جهان طی دهه گذشته گفت: مشکلات عینی مربوط به پروژه های چین و روسیه در قالب طرح موسوم به کمربند و جاده وجود دارد که باید به سرعت بر طرف شود.

وی در ادامه توضیحات خود تاکید کرد: در راستای هدایت سیاسی خارجی رهبران کشورهای ما نیاز به تقویت همکاری استراتژیک در پروژه‌های بزرگ از جمله حوزه فناوری و ادامه حمایت از یکدیگر در حل مسائل مربوط به منافع کلیدی چین و روسیه وجود دارد.

به گزارش سیناپرس، این تصمیم مهم سیاسی در شرایطی اتخاذ می شود که کشورهای غربی در تلاش هستند روسیه را از طریق اعمال تحریم های فلج کننده، به زانو در آورند. به باور کارشناسان، در صورت اتحاد اقتصادی چین و روسیه، این تحریم ها تا حد زیادی کارآیی خود را از دست داده و جبهه ای قدرتمند در برابر کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا شکل می گیرد که با افزوده شدن سایر کشورهای متحد شرقی ، این جبهه بسیار قدرتمند تر خواهد شد.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: tass

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق