ساخت نوع جدید سرامیک که با گرما تغییر شکل می‌دهد


به گزارش شفاف، چنین دستاوردی زمینه را برای کاربرد‌های وسیع در دستگاه‌های الکترونیکی فراهم می‌کند. این مواد جدید به عنوان سرامیک‌های گرما شکل پذیر توصیف شده که مواد اولیه آن در آزمایشگاه و برحسب تصادف ساخته شده اند. مولفان این پژوهش مشغول کار با...

به گزارش شفاف، چنین دستاوردی زمینه را برای کاربرد‌های وسیع در دستگاه‌های الکترونیکی فراهم می‌کند. این مواد جدید به عنوان سرامیک‌های گرما شکل پذیر توصیف شده که مواد اولیه آن در آزمایشگاه و برحسب تصادف ساخته شده اند.

ساخت نوع جدید سرامیک که با گرما تغییر شکل می‌دهد

مولفان این پژوهش مشغول کار با ترکیبات سرامیکی مبتنی بر بورون برای کاربرد‌های صنعتی بودند و به نظر می‌رسد به دستاورد مهمی رسیده اند.

رندال ارب استاد مهندسی مکانیک و صنعت در دانشگاه نورث ایسترن می‌گوید: ما مواد را در معرض گرمای چراغ جوشکاری قرار دادیم و ناگهان آن‌ها تغییر شکل دادند و از مکان نصب خود سرازیر شدند. ما نمونه روی زمین را بررسی و فکر کردیم شکست خوردیم. اما متوجه شدیم آنچه روی زمین ریخته کاملا سالم است و فقط شکل متفاوتی دارد. ما چند بار دیگر آزمایش را تکرار کردیم و متوجه شدیم می‌توان حالت تغییر شکل را کنترل کرد. در مرحله بعد قالبگیری ماده را آغاز کردیم و متوجه شدیم این فرایند بسیار سریع انجام می‌شود.

رفتار ماده مذکور برخلاف درک عمومی از شکل گیری و تحمل سرامیک است. هنگامیکه این ماده در مقابل تغییرات دمایی بسیار شدیدی قرار گرفت، احتمال ترک خوردگی آن وجود داشت، اما محققان توانستند با یک چراغ جوشکاری کوچک آن را در یک حالت حفظ کنند.

محققان اکنون گرنتی برای توسعه این فناوری دریافت کرده اند و مشغول تجاری سازی آن از طریق یک شرکت زیر مجموعه‌ای به نام «فوریر» هستند. تحقیق مذکور در ژورنال «ادونسد متریال» منتشر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی