جمع‌آوری مدارس کانکسی با جمعیت بالای 10 دانش‌آموز در کشور


جمع‌آوری مدارس کانکسی با جمعیت بالای 10 دانش‌آموز در کشور

خرم‌آباد- رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از جمع‌آوری مدارس کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ دانش‌آموز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهراله رخشانی مهر امروز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کوهدشت اظهار داشت: «کپر» نوعی از معماری منطقه است که متناسب با اقلیم منطقه و معمولاً جایی ساخته می‌شود که نه آب، جاده و نه برق است و معلوم است وقتی ما می‌رویم و در مناطق صعب العبور با مصالحی که امروزه برای ساخت و ساز مرسوم نشده ساختمان می‌سازیم گرمایش و سرمایش آن تأمین نمی‌شود چون آب و برق وجود ندارد.

جمع‌آوری مدارس کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ دانش آموز

وی تصریح کرد: با قاطعیت می‌گویم آن طرح «کپر» زدایی از مدارس و مناطق مسکونی که یک وقتی مطرح بود، شکست خورده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: مدارس چادری همان مدارس ویژه عشایر است، مدارسی که یک یا دو دانش آموز دارد، چاره‌ای جز مدرسه چادری نداریم ما هیچ موقع بحث جمع‌آوری مدارس چادری را مطرح نکرده ایم اما باید چادر مناسب و خوب باشد چادری که عمر مفید آن تمام نشده باشد.

رخشانی مهر ادامه داد: مدارس سنگی دو نوع است یکی خوشه چین‌ها که پسندیده و شایسته ما نیست، اما برخی از مدارس که در کوهستان ساخته می‌شود تراش داده شده و مدارس خوبی است مثلاً در خوزستان این موارد وجود دارد.

وی در ادامه گفت: ما ساخت مدارس سنگی که با شناژ افقی و قائم مقاوم سازی شده اند را ترویج می‌کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار داشت: بنابراین مدارس سنگی که جز مدارس تخریبی است در همان مسیر خودشان ادامه پیدا کنند اما نوع دیگر که شناژ ندارد باید جمع‌آوری شود.

رخشانی مهر عنوان کرد: مدارس کانکسی با جمعیت دانش‌آموزی بالای ۱۰ نفر مستقل، را جمع آوری می‌کنیم.

خرید ۲ هزار میلیارد تجهیزات برای مدارس

وی با اشاره بر اینکه به استان لرستان ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای جمع آوری کانکس با جمعیت دانش‌آموزی بالای ۱۰ نفر اختصاص داده شده است، تصریح کرد: از دو هزار میلیارد تومان خرید تجهیزات سهم استان لرستان ۷۳ میلیارد تومان است که با پیگیری مدیر کل نوسازی مدارس تا اوایل و یا اواسط هفته آینده تجهیزات در اختیار آموزش و پرورش برای توزیع ارسال می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه ما امسال موفق شدیم از محل قیر رایگان یک قرارداد برای آسفالت و ایزوگام مدارس در لرستان منعقد کنیم، عنوان کرد: ۲۰ مدرسه برای ایزوگام و ۱۰ مدرسه هم برای آسفالت شرایط را دارند.

رخشانی مهر در ادامه سخنان خود با اشاره بر اینکه وسیله گرمایشی هر مدرسه نفتی که گاز و برق به آن منطقه رفته باشد حتماً گاز سوز می‌شود، گفت: مگر اینکه گاز آنجا نباشد که این موضوع خط قرمز ما است.

وی بیان کرد: تعمیرات مدارس موجود بر عهده منابع استانی است و نه منابع ملی؛ و منابع استانی هم در حدی نیست که تغییرات زیادی ایجاد شود اما از سال گذشته طرحی به عنوان احداث سرویس بهداشتی مدارس با اعتبار ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد تا بخشی از مشکلات مدارس فاقد سرویس بهداشتی برطرف شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد