بدنبال تربیت نخبگان آبادگر برای ساختن یزدنوین هستیم


بدنبال تربیت نخبگان آبادگر برای ساختن یزدنوین هستیم

یزد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گفت: برای تحقق یزد نوین برنامه های ویژه ای داریم که یکی از آنها تربیت نخبگان آبادگر برای ساختن یزدنوین است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید دهقانی زاده، عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان یزد اظهار داشت: یز برای اجرای طرح یزدنوین برنامه‌های ویژه‌ای دارد اعم از مدرسه حکمرانی رویش که در آن به دنبال تربیت نخبگان آبادگر برای ساختن یزدنوین هستیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های استان یزد در دو بخش کلی منابع طبیعی و دستاوردهای مرتبط با آن همچون توسعه صنعتی، معدنی، کشاورزی و.. و منابع انسانی ارزشمند و کم نظیر همراه با برند یزدی بودن اشاره کرد.

دهقانی‌زاده، مهمترین بخش را منابع انسانی دانست و افزود: منابع انسانی در یزد با مشخصاتی چون جستجوگر، پردازشگر و آبادگر شناخته می‌شود که برای هر جامعه‌ای ویژگی‌های ارزشمند و پیشرو است.

وی گفت: استان یزد به رغم پیشرو بودن در عرصه کار و فعالیت در همه دوره‌های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی از ابتدای استقرار دولت مردمی با اتکا به ویژگی‌های متمایز مورد اشاره و تکیه بر اصل برخورداری از انسان‌های توانمندبه دنبال ایحاد تحول و حرکت به سمت یزد نوین بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد تاکید کرد: یکی از اساسی‌ترین محورهایی که قطعاً می‌تواند به کاهش آلام سیستم اداری و اجرایی استان و کمک به نقش‌آفرینی بیشتر این سیستم به عنوان راهبر توسعه کمک شایانی داشته باشد، محور سرمایه انسانی است.

دهقانی‌زاده با اشاره به اینکه به دنبال نخبگان آبادگر هستیم، اظهار داشت: در نظر داریم منابع انسانی را جذب کنیم که آبادگران ایران و استان یزد باشند همانطور که تاکنون یزدی‌ها در همه فعالیت های خود نمونه هستند.

دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان، تصریح کرد: به مدیران اجرایی اطمینان می‌دهیم که تمام مشکلات اداری و اجرایی استان شناسایی و به سازمان اداری و استخدامی کشور عرضه شود.

۹ طرح در حوزه یزد نوین اجرایی می شود

دهقانی‌زاده در مورد طرح و پروژه‌های تحولی در محور سرمایه انسانی یزد نوین گفت: ۹ طرح و پروژه اساسی در طرح یزد نوین وجود دارد که مدرسه حکمرانی رویش و آکادمی مدیریت، ارزیابی شایستگی‌های عمومی در انتخاب، جذب، نگهداشت و ارتقاء سرمایه انسانی، برگزاری رویدادهای مرتبط با توانمندسازی سرمایه انسانی، اجرای طرح‌های مرتبط با ارتقاء سلامت جسمی و روحی سرمایه انسانی، ارتقاء مهارت‌های نرم کارکنان دولت، بخش خصوصی، دانش‌آموزان و… ایجاد نهادهای مکمل آموزش‌های رسمی و راه‌اندازی شتاب دهنده مدیریت استعداد را در دستور کار داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد در حوزه بهره‌وری با توجه به تجربیات اخیر استان، تدوین برنامه‌های ارتقاء بهره‌وری به صورت بخشی و دستگاهی و مقطع کوتاه یکساله را کم اثر و حتی بی اثر دانست و گفت: برنامه تحول و ارتقاء بهره‌وری یه عنوان یک فصل در دل برنامه هفتم توسعه کشور به تفصیل دیده شود.

دهقانی‌زاده خواستار در نظر گرفتن مساله محوری در عملیاتی ساختن ارتقاء بهره‌وری به عنوان رویکردی نوین شد و هوشمندسازی معادن را یکی از طرح‌های موفق بهره‌وری در استان یزد معرفی کرد و افزود: در استان یزد بهره وری در معدن برای ما مهم بود که با تعامل دانش بنیان‌ها و معادن اقدامی شگرف در جهت بهره‌وری شکل گرفته است و نظایر این الگوها می‌تواند نجات بخش باشد.

۳۹ درصد کارمندان استان یزد را زنان تشکیل می دهند

وی همچنین به ارائه آماری از وضعیت نیروهای انسانی بخش عمومی استان پرداخت و گفت: در ۱۲۸ دستگاه اجرایی با فعالیت ۵۰ هزار نفر در طیف‌های مختلف اجرایی در استان ۳۹ درصد از کارمندان را بانوان به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد پست‌های دولتی دارای تصدی بوده و ۲۵ درصد بلاتصدی است، گفت: ۷۶ درصد از کارمندان دارای مدرک دانشگاهی و از نظر قرار داد ۶۸ درصد آنان به صورت رسمی و پیمانی و ۱۶ درصد پیمانکاری و بقیه سایر اشکال هستند.

دهقانی‌زاده عنوان کرد: طبق سامانه راهبری میز خدمت ۲ هزار و ۱۵۰ خدمت در استان یزد ارائه می‌شود که ۴۷ درصد الکترونیکی و بقیه حضوری و تلفیقی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟