طرح سناتور آمریکایی برای توقف فروش سلاح به عربستان سعودی


طرح سناتور آمریکایی برای توقف فروش سلاح به عربستان سعودی

یک سناتور آمریکایی روز سه شنبه از پیش نویس طرحی برای تعلیق فروش سلاح به عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، ریچارد بلومنتال سناتور آمریکایی روز سه شنبه از پیش نویس طرحی برای تعلیق فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی خبر داد.

بر اساس این گزارش، این طرح متضمن تعلیق صادرات تسلیحات و مهمات نظامی به عربستان سعودی به مدت یکسال است.

این در حالی است که «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز سه شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ ان‌ ان اعلام کرد: فکر می‌ کنم رئیس‌ جمهور «بایدن» بسیار واضح گفت که این (روابط میان ریاض و واشنگتن) رابطه‌ ای است که باید به ارزیابی مجدد آن ادامه دهیم و مایل به بازبینی آن باشیم.

هماهنگ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید در این مصاحبه ادامه داد: قطعاً با توجه به تصمیم اوپک، فکر می‌ کنم او در اینجا (بازبینی روابط) قرار دارد.

وی سپس اضافه کرد که «بایدن» مایل به همکاری با کنگره بر سر آینده روابط با عربستان است.

«جان کربی» گفت: فکر می کنم او مایل است بلافاصله این گفتگوها را آغاز کند. فکر نکنم این چیزی باشد که نیاز و لزومی به صبر برای مدت طولانی‌ تری داشته باشد. این موضوع تنها به جنگ در اوکراین مربوط نمی‌ شود؛ بلکه به منافع امنیت ملی آمریکا مرتبط است.

گفتنی است اوپک پلاس در اجلاس روز چهارشنبه گذشته در وین درباره شدیدترین کاهش تولید نفت خود از زمان آغاز همه گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ به توافق رسید.

این توافق به رغم فشار آمریکا و دیگر کشورها برای تولید بیشتر حاصل شده و میزان عرضه را در بازار جهانی که هم اکنون نیز گفته می‌شود با کمبود عرصه مواجه است، محدودتر می‌کند.

افزایش قیمت نفت با کاهش قابل توجه تولید این محصول، دولت بایدن را در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره عصبانی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا