محکومیت یک شرکت آمریکایی در هلند به دلیل نقض حریم خصوصی


محکومیت یک شرکت آمریکایی در هلند به دلیل نقض حریم خصوصی

دادگاهی در هلند حکمی صادر کرده است که بر مبنای آن یک شرکت آمریکایی حقوق یک کارمند هلندی خود را با مجبور کردن وی برای روشن نگه داشتن وب کم خود در ساعات کاری نقض کرده است.

این کارمند که توسط یک شرکت بازاریابی تلفنی در فلوریدا موسوم به چتو استخدام شده بود، به دلیل جلوگیری از نظارت بر خود "به مدت نه ساعت در روز" از طریق برنامه‌ای که تصاویر وب کم او را پخش می‌کرد و محتوای صفحه نمایش او را به اشتراک می‌گذاشت، اخراج شد.

این شرکت آمریکایی مدعی شده که این کارمند را به دلیل "امتناع از کار" و "عدم اطاعت" اخراج کرده است. با این حال، کارمند مذکور اظهار داشت که از تحت نظارت قرار داشتن در تمام طول روز احساس ناراحتی داشته است. بر طبق اسناد دادگاه وی گفته است: "این تجاوز به حریم خصوصی من است و باعث می‌شود واقعاً احساس ناراحتی کنم. به همین دلیل است که دوربین من در حین کار روشن نیست. " نماینده‌ای از شرکت چتو در جلسه دادگاه حاضر نشد.

در این حکم آمده است: «ردیابی و کنترل از طریق دوربین وبکم به مدت هشت ساعت در روز نامتناسب است و در هلند مجاز نیست». همچنین تصریح شده که این اقدام ناقض ماده ۸ کنوانسیون اروپایی حقوق بشر است. دادگاه حکم کرد که چتو کارمند را به شکلی ناعادلانه اخراج کرده و باید ۵۰۰۰۰ دلار جریمه به همراه دستمزد عقب افتاده وی، هزینه‌های دادگاه و هزینه مربوط به روز‌های مرخصی استفاده نشده بپردازد.

در فلوریدا کارمندان می‌توانند به هر دلیلی اخراج شوند. با این حال، در هلند و سایر کشور‌های اتحادیه اروپا، باید انگیزه معتبری برای اخراج شخصی وجود داشته باشد؛ مانند امتناع از انجام کار، رفتار مجرمانه، و غیره. در غیر این صورت، کارمند حق مخالفت و اعتراض دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا