جباری: با تصمیم کی‌روش پرسپولیس و استقلال ضرر می‌کنند/ به خاطر حواشی خودمان را داخل چاه نیندازیم


جباری: با تصمیم کی‌روش پرسپولیس و استقلال ضرر می‌کنند/ به خاطر حواشی خودمان را داخل چاه نیندازیم

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است تصمیم کارلوس کی‌روش برای در اختیار گرفتن بازیکنان ملی‌پوش به سرخابی‌های پایتخت بیش از تیم‌های دیگر ضرر می‌رساند.

به گزارش صبح اقتصاد رضا جباری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اُفت نتایج پرسپولیس پس از تعطیلی حدوداً ۲۰ روزه لیگ برتر اظهار داشت: تأثیر تعطیلی مسابقات روی هر تیمی، بستگی به شرایط آن تیم دارد. بعضی تیم‌ها سود می‌برند و بعضی‌ها هم ضرر می‌کنند و کسی نمی‌تواند منکر آن شود. پرسپولیس پیش از تعطیلات لیگ شرایط بسیار خوبی داشت و روی نوار برد بود و این تعطیلی‌ها به ضررش شد، اما ممکن است تیمی که روند بدی را داشته از این تعطیلات استفاده کرده باشد.

وی ادامه داد: باید ببینیم چه تیمی بازیکنانش را در اختیار داشته و چطور از تعطیلات استفاده کرده است. این هم تقصیر مربی، بازیکن یا باشگاه نیست. به هر حال یک تیم بازیکنان بیشتری در تیم ملی دارد و یک تیم هم بازیکنی در تیم ملی ندارد؛ طبیعتاً تیمی که بازیکن ندارد راحت‌تر می‌تواند کارهای تاکتیکی خود را دنبال کند. در کل ما تیمی که از پرسپولیس بعد از تعطیلات دیدیم، تیم قبلی نبود. این هم علت‌های مختلفی دارد، اما بخش بزرگی از آن متوجه کادر فنی است. ما نباید دنبانه بهانه برویم. من چیزی که از برانکو یاد گرفتم این بود که او به هیچ عنوان در نشست خبری جلوی مردم مشکلات را بزرگ نمی‌کرد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: احساسم این است که پرسپولیس بعد از این دو بازی به سمت حاشیه‌ها رفت که این خوب نیست. به لحاظ فنی هم تیمِ گل‌محمدی اُفت داشت و او و شاگردانش نباید از انتقادات ناراحت شوند. من همیشه از بازیکن و مربی حمایت می‌کنم، ولی وقتی می‌بینیم یک چیز اشتباه است باید بگوییم تا مشکلات برطرف شود. ما دنبال قهرمانی پرسپولیس هستیم و از سر دلسوزی انتقاد می‌کنیم، اما باز هم یکسری گردن‌کشی می‌کنند و می‌گویند چرا انتقاد می‌کنی؟! به نظرم افراد اینچنینی اصلاً پرسپولیسی نیستند، چون ما دنبال موفقیت تیم محبوب‌مان هستیم.

هافبک پیشین پرسپولیس در ادامه تصریح کرد: به‌عنوان مثال من دیدم یک مربی گفته بود ترابی نباید بازی کند. من هیچ‌وقت در مورد تیم اینطور صحبت نکردم،‌ چون ما در تمرین نبوده و از شرایط باخبر نیستیم. شاید ترابی در تمرینات بهترین بازیکن تیم است، اما به خاطر یک بازی باید او را بیرون بگذاریم؟ هیچ‌وقت نمی‌گویم فلان بازیکن بازی کند یا نکند و من می‌گویم ما به خاطر مسائل حاشیه‌ای خودمان را داخل چاه نیندازیم. ما در زمان پروین که قهرمان شدیم در زمین پنج نفره تمرین می‌کردیم، ولی شما یک بار هم نمی‌شنیدید که بگوییم زمین تمرین نداریم. بحث اتحاد و انسجام است. بله، مشکلات وجود دارد، ولی وقتی بهانه‌ها را علنی کنیم این فضا را برای دشمنان آماده می‌کنیم که حاشیه وارد تیم شود. به خدا هوادار خودش متوجه می‌شود. ما نباید با دست خودمان تیم را وارد حاشیه کنیم. در مورد مسائل فنی گل‌محمدی تصمیم می‌گیرد که چه کسی بازی کند، ولی یکسری ایرادها هم وجود دارد.

جباری با بیان اینکه پرسپولیس با ادامه این روند دچار مشکل خواهد شد، توضیح داد: خدا را شکر کادر فنی و بازیکنان تا الان خوب بودند و تیم، دوم جدول است، ولی بحث من آینده‌نگری است. دو مسابقه‌ای که بعد از تعطیلات دیدم من را نگران کرد، اما این نباید باعث شود یکسری بگویند چرا انتقاد کردی؟ من اصلاً این‌ها را پرسپولیسی نمی‌دانم. بله، نباید تیم را تخریب کرد، اما اگر من انتقاد نکنم چه کسی انتقاد کند؟ با این روشی که تیم دارد من نگرانم که در آینده به مشکل بخورد.

وی در مورد نگرانی هواداران پرسپولیس از وضعیت لوکادیا و عدم پرداخت مطالبات این بازیکن از سوی باشگاه عنوان کرد: من در جریان مشکل باشگاه هستم. ۱۰ روز است حساب باشگاه به خاطر دو پرونده بسته شده است. این پرونده‌ها از قبل بوده است و آدم باید منصف باشد. به هر حال این معضلات هم در کنار سایر مشکلاتی که گفتم می‌تواند به تیم آسیب بزند و امیدوارم مدیریت باشگاه هر چه زودتر بتواند کاری انجام دهد.

بازیکن پیشین پرسپولیس در واکنش به اقدام کارلوس کی‌روش برای در اختیار داشتن سه روزه بازیکنان ملی‌پوش پس از مسابقات لیگ برتر و نارضایتی برخی مربیان از این اقدام گفت: شک نکنید اگر من هم بودم ناراحت می‌شدم. روزی که کی‌روش آمد من چند چیز را پیش‌بینی کردم و گفتم یکسری از پرسپولیسی خط می‌خورند که این اتفاق افتاد. الان هم سیاست کی‌روش این است که ملی‌پوشان برابری از استقلال و پرسپولیس دعوت کند تا بگوید چیزهایی که از قبل می‌گفتند، درست نیست. اگر اسکوچیچ این کار را (در اختیار داشتن سه روزه بازیکنان ملی‌پوش پس از مسابقات لیگ) می‌کرد تمام مربیان و اهالی فوتبال می‌ریختند سرش و می‌گفتند چنین چیزی در هیچ جای دنیا نیست. ما مگر مربی حرفه‌ای نیاوردیم و او شرایط را نمی‌دانست، پس چرا سه روز بازیکنان را از باشگاه‌ها می‌گیرد؟! شک نکنید استقلال و پرسپولیس دچار مشکل می‌شوند و تیم‌های دیگر سود می‌برند. سؤال من این است، اگر اسکوچیچ این کار را می‌کرد چه واکنشی نشان می‌دادند؟ مطمئن باشید همه می‌گفتند او حرفه‌ای نیست و لیگ برتر قدرتمند تیم ملی قوی را می‌سازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس