جریان صدر:نوری المالکی با قرار وثیقه آزاد شد


جریان صدر:نوری المالکی با قرار وثیقه آزاد شد

یکی از رهبران جریان صدر عراق اعلام کرد که رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر پیشین این کشور امروز (سه‌شنبه) با قرار وثیقه آزاد شد.

جریان صدر:نوری المالکی با قرار وثیقه آزاد شد

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، قاضی جعفر الموسوی، از رهبران جریان صدر عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، دستگاه قضایی عراق نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر پیشین کشور را با قرار وثیقه آزاد کرد.

رسانه‌های عراقی امروز اعلام کردند، المالکی برای تحقیقات درباره فایل‌های صوتی منسوب به او که تهدیدی علیه صلح اجتماعی و تحریک به جنگ و آشوب قلمداد شده بود، در دستگاه قضایی عراق حاضر شد.

الموسوی در ادامه اظهار کرد: پس از صدور حکم دادگاه سوم تحقیقات الکرخ برای بازداشت نوری المالکی در خصوص فایل‌های صوتی لو رفته از او در ژوئن گذشته، او صبح امروز در دادگاه حاضر شده و اظهارات او ثبت شده و قاضی حکم آزادی‌اش به قید وثیقه را صادر کرد.

دستگاه قضایی عراق هنوز درباره احضار المالکی برای تحقیقات و یا اتهام‌های مطرح شده و موضعگیری او درباره اتهامات هیچ توضیحی ارائه نداده است.

شورای عالی قضایی عراق ۱۹ ژوئن گذشته اعلام کرد که دادگاه تحقیقات الکرخ در بغداد درخواستی را دریافت کرد که به دادستان کل ارائه شد و در آن خواسته شده بود اقدامات قانونی در خصوص فایل‌های صوتی المالکی که موجب تنش میان او و مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق شده، در پیش گرفته شود.

در حالی که المالکی انتساب این فایل‌ها به خود را تکذیب و تاکید کرد که آنها جعلی هستند اما فایل‌ها تنش‌هایی ایجاد کرده و موجب پیچیده‌تر شدن بحران سیاسی در این کشور شد.

علی فاضل، روزنامه‌نگار و فعال عراقی مقیم آمریکا در طول چهار ماه گذشته پنج فایل صوتی را منتشر کرد که در آن گوینده به احزاب شیعه به ویژه جریان صدر و رهبر آن به شدت حمله کرده و به قتل او تشویق می‌کند.

در فایلی که علی فاضل آن را منتشر کرد، المالکی اظهار کرده بود: مرحله آتی در عراق مرحله جنگ خواهد بود و مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق خواهان جنگ و خونریزی است. من به مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق گفتم که اعتمادی به ارتش و پلیس ندارم و هر کسی باید از خودش دفاع کند و من نیز از خودم دفاع خواهم کرد. ما تانک‌ها، خودروهای زرهی و پهپادهایی در اختیار داریم. اولین قبیله‌ای که برای این مسئله خود را آماده می‌کند قبیله بنی مالک (قبیله المالکی) است که در کنفرانس مطبوعاتی در بغداد اعلام خواهد کرد که در صورت هرگونه تعدی به نوری المالکی ما آماده مداخله خواهیم بود. من از مردم می‌خواهم که آماده باشند. این مسئله یک مسئله رسانه‌ای نیست؛ بلکه آمادگی با سلاح و تجهیزات است./ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی