کانون های مساجد بستری امن برای اشاعه فعالیت‌های هنری و فرهنگی


 کانون های مساجد بستری امن برای اشاعه فعالیت‌های هنری و فرهنگی

کانون‌های مساجد بستر امن و مناسبی برای اشاعه فعالیت‌های هنری و فرهنگی هستند و گرامیداشت سالروز ۱۹ مهر بیانگر این است که بار دیگر کانو‌ن‌های فرهنگی هنری با انگیزه الهی، در راستای اطاعت از فرمایشات امام خامنه ای نهایت تلاششان را به کار گیرند.

خبرگزاری شبستان از گیلان - مائده فلاحتکارضیابری؛

کانون‌های فرهنگی هنری به عنوان خاکریز فرهنگی در مساجد محسوب می‌شوند و منویات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب فعالیت‌های این کانون‌ها در سطح این اماکن مقدس است. مقام معظم رهبری ۱۹ مهر سال ۹۱ طی سخنرانی خود در جمع علما در خراسان شمالی با تبیین جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد، بر تقویت این مراکز تأثیرگذار تاکید فرمودند.

کانون‌های مساجد با رویکرد فرهنگی هنری خود توانسته‌اند خیل عظیم بچه‌های مسجد را با خود همراه کرده و در پرتو معنویت خانه‌های خدا اتفاقات مهم مسجدی را رقم بزنند و اکنون بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری در جوار مساجد کشور منشاء آثار و برکات فراوانی در سطح جامعه هستند.

 کانون های مساجد بستری امن برای اشاعه فعالیت‌های هنری و فرهنگی

حجت‌الاسلام«علی شایان» فرامین مقام معظم رهبری را نقشه راه فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و اظهار کرد: تقویت کانون‌ها به معنی حضور پرشور نوجوانان و جوانان در مساجد است.

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ با اشاره به اینکه مسجد، ستون فقرات و همچنین موجب حیات و پیشرفت جامعه است افزود: رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی، چند کلیدواژه موثر در ارتباط با بحث مساجد، مطرح کردند که بحث همکاری و همدلی میان امام جماعت و اعضای بسیج و کانون فرهنگی هنری از جمله مهمترین آنها است.

وی گفت: مسجدی که در آن همدلی میان ارکان مسجد نباشد، نمی‌تواند موفق باشد، درحالی که با وحدت رویه و تعامل سازنده میان ارکان مسجد، می‌تواند پذیرای دل‌های جوانان باشد.

حجت‌الاسلام شایان با بیان اینکه کانون‌ها بستر امن و مناسبی برای اشاعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستند تصریح کرد: گرامیداشت سالروز ۱۹ مهر بیانگر این است که بار دیگر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با انگیزه الهی، روحیه جهادی و برنامه ریزی صحیح و هدفمند در راستای اطاعت از فرمایشات ولی امر مسلمین، امام خامنه ای نهایت تلاش و همت خود را به کار گیرند.

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) سند بالای فومن با بیان اینکه باید حضور جوانان و نوجوانان در سطح مساجد بیشتر تقویت شود خاطرنشان کرد: حضور جوانان در سطح مساجد نیازمند بسترسازی های لازم است که این آمادگی برای تقویت برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح مساجد وجود دارد.

 کانون های مساجد بستری امن برای اشاعه فعالیت‌های هنری و فرهنگی

*لزوم حمایت ویژه از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

حجت‌الاسلام «عبدالحسین فنایی» با اشاره به ۱۹ مهر سالروز بیانات راهگشای مقام معظم رهبری در خصوص توجه به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با هدف خدمات رسانی فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف در سطح مساجد تاسیس شده‌اند.

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن افزود: این کانون‌ها تاکنون نیز منشا خدمات گسترده‌ای در طول سال و مناسبت‌های ملی و مذهبی، فعالیت‌های دینی و قرآنی، مراسم‌های ویژه اعیاد و وفات ائمه اطهار(ع) و حوزه کتاب و کتابخوانی به جوانان و نوجوانان بوده‌اند.

وی گفت: امید است با عمل به منویات مقام معظم رهبری و پشتوانه مردمی و حضور جوانان و نوجوانان در مساجد، مسئولان امر با حداکثر ظرفیت و توان از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد حمایت و پشتیبانی ویژه داشته باشند.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب در روز ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱ در خراسان شمالی فرمودند: من سفارش می کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد اختلاف به وجود بیاید. با همکاری بسیج این کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید. برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیازِ آن جوانی است که آن جا حضور پیدا می‌کند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتاب‌هایی وجود دارد که می‌شود از این کتاب‌ها استفاده کرد. کتاب‌هایی هست، بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید. مسلح کنید به سلاح معرفت و استدلال. بعد به کانون‌های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان‌ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...