کنفرانس وحدت زمینه روشنگری و اختلاف زدایی را فراهم می سازد


استاد حوزه علمیه قم، بیان کرد: نشست ها و کنفرانس ها این فرصت را فراهم می کند که نسبت هایی که به تشیع داده شده است و نیز بعکس، نسبت هایی که به اهل سنت داده می شود، توطئه ها و تهمت هایی که دشمن برنامه ریزی کرده است را روشنگری کرده و خنثی سازد.

کنفرانس وحدت زمینه روشنگری و اختلاف زدایی را فراهم می سازد
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم حسینی استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اسلام(ص) و آغاز هفته وحدت، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن می فرماید: " وَلَا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ ۗ""، و شما مؤمنان به آنچه مشرکان غیر از خدا می‌خوانند دشنام ندهید تا مبادا آنها از روی ظلم و جهالت خدا را دشنام دهند.

وی افزود: آنچه که باعث می شود احساسات تحریک شود باید از آن مسائل دوری کرد و از لحاظ عقلی و منطق قرآن این عمل صحیح نیست و باید این مسئله را به دشمنان اسلام تفهیم کرد که بین مسلمانان و مذاهب اسلامی علقه ای وجود دارد که باعث اتحاد امت اسلام می شود و باید این مسئله را در گفتار و کردار به جهانیان نشان داد.

وی عنوان کرد: در حقیقت دشمن از عدم آگاهی مذاهب به یکدیگر سوء استفاده می کند و برای ایجاد اختلاف و جدایی بین مذاهب اسلامی به هر کدام نسبت شرک می دهد.

وی تصریح کرد: لذا نشست ها و کنفرانس ها این فرصت را فراهم می کند که نسبت هایی که تشیع داده شده است و نیز بعکس، نسبت هایی که به اهل سنت داده می شود، توطئه ها و تهمت هایی که دشمن برنامه ریزی کرده است را روشنگری کن و خنثی سازد.

وی در پایان تأکید کرد: مسلمانان با پیروی از دستورات پیامبر اکرم(ص) ، حقائق را روشن کنند تا گرایشات به سمت حق و حقیقت حرکت کند؛ این نشست ها می تواند در این مسیر بسیار سودمند بوده و حقانیت مذهب خود را با ادله متقنی که داریم به کرسی نشانیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان