خیز دوباره ابتلا به کرونا در شانگهای و سایر شهرهای چین


خیز دوباره ابتلا به کرونا در شانگهای و سایر شهرهای چین

دولت چین برای مقابله با افزایش موارد ابتلا به کووید-19 اقدامات پیشگیرانه را افزایش داده است.

مقامات چینی آزمایش‌های کووید-۱۹ را در شانگهای و سایر کلان شهرها افزایش داده اند. افزایش مجدد موارد ابتلا به کووید-19، تمدید زمان قرنطینه و بستن برخی از مکان های عمومی - که ممکن است ویروس در آنها گسترش یابد - را در چین به همراه داشته است.

در هفته جاری، موارد ابتلای محلی به بالاترین سطح از ماه اوت رسیده است و این افزایش همزمان با گسترش سفرهای داخلی در تعطیلات روز ملی "هفته طلایی" در اوایل این ماه رخ می‌دهد.

مقامات در روز سه شنبه، چهارمین روز متوالی افزایش دو رقمی آمار، اعلام کردند که شانگهای، شهری با 25 میلیون نفر جمعیت، 28 مورد جدید ابتلای محلی را برای 10 اکتبر گزارش کرده است.

در سراسر کشور، 2 هزار و 89 مورد جدید ابتلای محلی گزارش شده است که بالاترین میزان از 20 اوت محسوب می شود.

در حالی که بیشتر موارد در مقاصد گردشگری، از جمله نقاط دیدنی در منطقه شمالی مغولستان داخلی مشاهده شده است، شهرهای بزرگی که اغلب محل حضور گردشگران هستند، در این هفته موارد بیشتری را گزارش کردند.

خیز دوباره ابتلا به کرونا در شانگهای و سایر شهرهای چین

شانگهای که مایل است از تکرار قرنطینه ویرانگر اقتصادی و روانی در آوریل و مه اجتناب کند، اواخر روز دوشنبه اعلام کرد تمام 16 منطقه آن باید دست‌کم دو بار در هفته تا 10 نوامبر آزمایشات معمول را روی ساکنان خود انجام دهند. پیش از این، این آزمایش تنها یک بار در هفته انجام می شد.

مقامات شهرداری شانگهای همچنین گفتند بررسی افرادی که به شانگهای و مکان هایی مانند هتل ها سفر می کنند باید تقویت شود.

علیرغم حجم بسیار کم موارد ابتلا در مقایسه با سایر نقاط جهان، و تلفاتی که سیاست های سختگیرانه ضد اپیدمی پکن بر اقتصاد و جمعیت چین وارد می کند، دولت بارها از مردم خواسته است این اقدامات را بپذیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در