پیش‌شرط تل‌آویو برای تایید توافق


پیش‌شرط تل‌آویو برای تایید توافق

رسانه های لبنانی و صهیونیستی در ساعات اخیر اخبار مثبتی از نهایی شدن توافق ترسیم مرزهای دریایی میان بیروت و تل آویو منتشر کرده اند.

رسانه های لبنانی و صهیونیستی در ساعات اخیر اخبار مثبتی از نهایی شدن توافق ترسیم مرزهای دریایی میان بیروت و تل آویو منتشر کرده اند.

منابع خبری اعلام کردند که دولت لبنان از پیش نویس نهایی توافق ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی ابراز رضایت کرده است.

در همین حال، روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز سه شنبه نوشت: اسرائیل (رژیم صهیونیستی) با هماهنگی آمریکا، توافق ترسیم مرزهای دریایی را پس از تایید لبنان، تصویب خواهد کرد.

براین اساس، برخی منابع این مساله را به عنوان یک پیش شرط از سوی تل آویو درباره توافق ترسیم مرزها توصیف کرده اند.

در همین رابطه، مقامات لبنانی در مواضعی از نزدیک شدن به توافق ترسیم مرزهای دریایی خبر داده اند.

الیاس بوصعب نایب رییس پارلمان لبنان شامگاه گذشته اعلام کرد که توافق تعیین مرز دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی نزدیک شده است.

بوصعب به خبرگزاری رویترز گفت که لبنان نسخه نهایی پیش نویس توافق ترسیم مرزهای آبی با رژیم صهیونیستی را از میانجیگر آمریکایی دریافت کرده است.

وی با تاریخی خواندن توافق تعیین مرز دریایی با رژیم صهیونیستی، گفت که پیش نویس این توافق، تمام خواسته‌های لبنان را درنظر گرفته است و توافق احتمالا نزدیک باشد.

جبران باسیل رهبر جریان آزاد ملی لبنان نیز در سخنانی تاکید کرد: لبنان در پرونده ترسیم مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی به مطالبات خود دست یافته است.

پیش‌شرط تل‌آویو برای تایید توافق

وی تاکید کرد: حزب الله معادله قدرت را در این پرونده به رژیم صهیونیستی تحمیل کرد. اکنون تنها یک گام مانده و طرف مقابل باید بداند که جایگزین توافق، جنگ خواهد بود.

گفتنی است روز گذشته میشل عون رئیس جمهور لبنان در سخنانی تاکید کرده بود که ما امیدوار هستیم که توافق ترسیم مرزهای دریایی در چند روز آینده نهایی شود. میشل عون تاکید کرد: مذاکرات غیر مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی که با میانجی گری آموس هوکشتاین انجام می شود، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و شکاف ها میان دو طرف در مقایسه با هفته گذشته کاهش پیدا کرده است. رئیس جمهور لبنان افزود: توافق در موضوع ترسیم مرزهای دریایی، به معنای آغاز روند استخراج نفت و گاز از میادین لبنانی در مناطق کاملا متعلق به این کشور است، مساله ای که موجب آغاز روند بهبود اقتصاد لبنان می شود.

هفته گذشته پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا به بیروت و تل آویو ارائه شد و مقامات لبنانی درباره آن ابراز رضایت مندی کردند. کابینه رژیم صهیونیستی نیز با وجود مخالفت نتانیاهو از این پیشنهاد استقبال کرد اما چند روز بعد مذاکره کننده ارشد رژیم صهیونیستی در موضوع ترسیم مرزها استعفا کرد، تا گمانه زنی ها درباره عدم رضایت تل آویو از توافق در این زمینه افزایش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام