یکی از کم ستاره ترین تیمهای جام جهانی/ جنگ استعماگر و مستعمر در خاک قطر +عکس


یکی از کم ستاره ترین تیمهای جام جهانی/ جنگ استعماگر و مستعمر در خاک قطر +عکس

تونس که ستاره نامداری در ترکیب خود ندارد، برای ششمین بار در جام‌جهانی حضور پیدا می‌کند و در گروهی سخت به دنبال ثبت نتایجی درخور توجه است.

سرویس ورزش مشرق _ تیم ملی تونس یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های عربی کشور آفریقاست که همیشه جز قدرت‌های قاره آفریقا محسوب می‌شود. تونس سابقه یک قهرمانی و دو نایب قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا را در کارنامه خود دارد. تنها قهرمانی تونس به سال ۲۰۰۴ بازمی گردد. آنها در آن دوره میزبان مسابقات جام ملت‌های آفریقا بودند.

* تاریخچه حضور تونس در جام جهانی

تیم ملی تونس پیش از صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ۵ دوره این مسابقات حضور داشته است. بهترین عملکرد تونس در جام جهانی ۱۹۷۸ بوده که موفق شد در رده نهم قرار گیرد. تونس در ۵ دوره حضور خود در جام جهانی ۲ برد داشته و ۹ بازی هم شکست خوردند. در سال‌های ۱۹۷۸ و ۲۰۱۸ تنها پیروزی‌های تونس در جام جهانی رقم خورده است.

یکی از کم ستاره ترین تیمهای جام جهانی/ جنگ استعماگر و مستعمر در خاک قطر +عکس

* نحوه صعود تونس به جام جهانی ۲۰۲۲

عقاب‌های کارتاژ در مرحله ابتدایی مقدماتی جام جهانی با تیم‌های گینه استوایی، زامبیا و موریتانی همگروه شدند. آنها در این گروه موفق شدند ۱۳ امتیاز کسب کنند و ضمن سرگروهی به مرحله دوم انتخابی جام جهانی آفریقا صعود کنند.

یکی از کم ستاره ترین تیمهای جام جهانی/ جنگ استعماگر و مستعمر در خاک قطر +عکسگروه تونس در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ آفریقا

تیم ملی تونس در مرحله دوم مقدماتی باید در دو بازی رفت برگشت به مصاف مالی می‌رفت. در مجموع برای این دو بازی جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را به دست می‌آورد. تونسی‌ها ابتدا در بازی رفت که در کشور مالی انجام شد موفق شدند، تیم ملی این کشور را با نتیجه ۱ بر ۰ شکست دهند. آنها در بازی دوم سعی در حفظ نتیجه داشتند و با یک تساوی بدون گل صعود خود را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطعی کردند.

* قرعه ترسناک تونس در جام جهانی ۲۰۲۲

تونس در جام جهانی قطر در کنار تیم‌های فرانسه، دانمارک و استرالیا در گروه D قرار گرفته است. نکته قابل توجه این گروه، همگروهی تونس و فرانسه است، زیرا تونس در گذشته مستعمره فرانسوی‌ها بوده است.

یکی از کم ستاره ترین تیمهای جام جهانی/ جنگ استعماگر و مستعمر در خاک قطر +عکسگروه تونس در جام جهانی ۲۰۲۲

* تاریخچه تقابل‌های تونس با همگروهانش در جام جهانی

تیم ملی تونس پس از استقلالش از کشور فرانسه در ۵ دیدار دوستانه مقابل خروس‌ها صف آرایی کرده و یک بار این تیم قدرتمند را نیز شکست داده است. ۲ تساوی و ۲ شکست نیز نتایج سایر بازی‌های این دو تیم است.

عقاب‌های کارتاژ تنها یک دیدار دوستانه با تیم ملی دانمارک داشتند که بازی با نتیجه ۲ بر ۱ به سود وایکنیگ‌ها به پایان رسید.

همچنین تونسی‌ها در دو بازی تدارکاتی در سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۵ با استرالیا داشتند. یک پیروزی و یک شکست حاصل تلاش‌های بازیکنان تونس در تقابل با استرالیا بوده است.

یکی از کم ستاره ترین تیمهای جام جهانی/ جنگ استعماگر و مستعمر در خاک قطر +عکس

* بی‌ستاره مثل تونس

اغلب بازیکنان تیم ملی تونس در تیم‌های درجه دو یا سه اروپا شاغل هستند. شاید معروف ترین بازیکن تیم ملی تونس برای مردم ایران یوسف المساکنی ۳۱ ساله است. المساکنی بارهای با تیم الدحیل قطر برای برابر نمایندگان کشورمان در آسیا ظاهر شده و عملکرد خوبی از خود نشان داده است. این مهاجم تاکنون ۸۴ بازی برای تیم ملی تونس انجام داده و موفق به زدن ۱۷ گل شده است. بی شک تجربه المساکنی می‌تواند کمک زیادی به تونس در جام جهانی بکند.

یکی از کم ستاره ترین تیمهای جام جهانی/ جنگ استعماگر و مستعمر در خاک قطر +عکس

از دیگر ستاره تیم ملی تونس که می تواند به آن اشاره کرد وهبی خزری است. این مهاجم کهنه کار تونسی‌ها بهترین گلزن فعلی تیم ملی تونس است. وی در ۷۱ بازی ملی ۲۴ گل برای تونس زده است. حضور خزری در تیم ملی تونس می‌تواند زنگ خطری برای تیم‌های فرانسه و دانمارک باشد. او در حال حاضر عضو باشگاه مون‌پلیه فرانسه است.

یکی از کم ستاره ترین تیمهای جام جهانی/ جنگ استعماگر و مستعمر در خاک قطر +عکس

* شانس کم تونس برای صعود از گروهش در جام جهانی

تیم ملی تونس با قهرمان دوره گذشته جام جهانی و تیم چهارم لیگ ملت‌های اروپا همگروه است. همچنین تیم ملی استرالیا یکی از بهترین تیم‌های آسیا است و قطعا بازی با این تیم برای تونسی‌ها آسان نخواهد بود. در نتیجه هواداران فوتبال روی‌ کاغذ شانسی برای تونس در جام جهانی قائل نشدند.

یکی از کم ستاره ترین تیمهای جام جهانی/ جنگ استعماگر و مستعمر در خاک قطر +عکسنمودار حذفی جام جهانی ۲۰۲۲

از طرفی برخی معتقدند که اگر تیم ملی تونس موفق به صعود از گروهش شود، به عنوان تیم دوم گروهش این اتفاق خواهد افتاد. درنتیجه در صورت صعود باید با تیم اول گروه C ، که به احتمال زیاد آرژانتین خواهد بود بازی کند. بنابراین حتی اگر تونس از گروه خود صعود کند، برای راهیابی به مراحل بالاتر کار سختی خواهد داشت.

برنامه دیدارهای تونس در جام جهانی ۲۰۲۲ :

سه‌شنبه ۱ آذر: تونس - دانمارک ساعت ۱۶:۳۰

شنبه ۵ آذر: تونس - استرالیا ساعت ساعت ۱۳:۳۰

چهارشنبه ۹ آذر: تونس - فرانسه ساعت ۱۸:۳۰

* تیم ملی تونس در یک نگاه

آخرین رنکینگ فیفا (October ۲۰۲۲) : ۳۰

رنکینگ در آفریقا: ۳

حضور در جام جهانی: ۶

بهترین نتیجه در جام جهانی: حضور در مرحله گروهی

القاب: عقاب های قرطاج یا کارتاژ (نام شهری باستانی در شمال آفریقا -جایی که اکنون کشور تونس جای گرفته‌ است)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...