هشدار در مورد قریب الوقوع بودن رکود اقتصادی در آمریکا


هشدار در مورد قریب الوقوع بودن رکود اقتصادی در آمریکا

مدیر اجرایی بانک سرمایه گذاری «جی‌پی‌مورگان چیس» هشدار داد اقتصاد آمریکا به احتمال بسیار زیاد در ۶ تا ۹ ماه آینده دچار رکود خواهد شد.

شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی نوشت: «جیمی دایمن» هشدار داد این احتمال که اقتصاد آمریکا و جهان تا اواسط سال آینده دچار رکود شود «بسیار بسیار جدی است».

این بازرگان و مدیر ارشد اجرایی بزرگترین بانک آمریکا روز دوشنبه گفت اقتصاد آمریکا اکنون در وضعیت خوبی است و احتمالا مصرف کنندگان در مقایسه با بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ در وضعیت مناسب تری بسر می برند.

مدیر شرکت خدمات مالی و بانکداری چند ملیتی آمریکایی گفت: نمی توان درباره اقتصاد بدون صحبت کردن از مسائل در آینده سخن گفت.

وی در مصاحبه با «جولیانا تاتلبرام» مجری و خبرنگار سی ان بی سی در کنفرانس لندن گفت: یکی از نشانه های نواخته شدن زنگ هشدار، تاثیر تورم و افزایش نرخ بهره است که بیش از حد انتظار بوده است.

این مدیر آمریکایی درباره تاثیرات تشدید جنگ روسیه در اوکراین بر اقتصاد آمریکا نیز هشدار داد و گفت: اروپا اکنون در رکود بسر می برد. اما مسائل بسیار بسیار جدی وجود دارد که من فکر می کنم می تواند اقتصاد آمریکا و جهان را به رکود سوق دهد و این احتمال وجود دارد که این مسائل آمریکا را بین ۶ تا ۹ ماه آینده وارد رکود اقتصادی کند.

اظهارات دایمن در شرایطی مطرح شده که نگرانی های فزاینده ای درباره چشم انداز رکود اقتصادی بروز کرده که به ویژه به دلیل تصمیم فدرال رزور و دیگر بانک های مرکزی درباره افزایش نرخ بهره به منظور مقابله با تورم فزاینده بوده است.

«چارلز ایوانز» رئیس فدرال رزرو شیکاگو، ماه گذشته در گفتگو با سی ان بی سی گفت که از این که بانک مرکزی ایالات متحده در تلاش برای مقابله با نرخ تورم بالا، بیش از حد سریع عمل کند، نگران است.

هشدار در مورد قریب الوقوع بودن رکود اقتصادی در آمریکا

فدرال رزرو ماه گذشته نرخ های بهره را سه چهارم درصد افزایش داد که سومین افزایش متوالی در این اندازه بود. مقامات فدرال رزرو همچنین اعلام کردند که به افزایش نرخ های بسیار بالاتر از محدوده فعلی ۳ تا ۳.۲۵ درصد ادامه خواهند داد.

دایمن در این زمینه گفت بانک مرکزی «بیش از حد منتظر ماند و اقدام بسیار اندکی انجام داد» به طوری که تورم به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته رسید. بانک مرکزی اکنون در حال جبران کردن است.

این مدیر آمریکایی گفت که نمی تواند مطمئن باشد که رکود در آمریکا چقدر ممکن است ادامه داشته باشد، و فعالان بازار باید طیفی از نتایج را ارزیابی کنند.

وی همچنین درباره چشم انداز فهرستی از ۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک و نزدک ( اس اند پی ۵۰۰) پیش بینی کرد که این شاخص می تواند به آسانی ۲۰ درصد نسبت به سطوح فعلی افت داشته باشد و این ۲۰ درصد بعدی می تواند به مراتب دردناک تر از اولی باشد.

دایمن در اوایل ژوئن گذشته در جمع تحلیلگران و سرمایه گذاران گفته بود بانک متبوعش را برای یک «توفان اقتصادی» ناشی از تصمیمات فدرال رزرو و جنگ اوکراین آماده می کند.

بانک جی پی مورگان قرار است روز جمعه نتایج مالی سه ماهه سوم را منتشر کند.

سهام این بانک تا به امروز تقریباً ۳۳ درصد کاهش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان