عکس | تولید وسیع یک قرص و این بنرهای هشدار نشانه وحشت بایدن از جنگ اتمی با روسیه!


عکس |  تولید وسیع یک قرص و این بنرهای هشدار نشانه وحشت بایدن  از جنگ اتمی با روسیه!

گجت نیوز در گزارشی به نقل از gizmodo.com نوشت پخش بنرهای هشدار در سطح شهرهای آمریکا برای آموزش راهکارهای فوری در زمان حمله اتمی و همچنین توسعه تولید قرص های ضد اشعه نشان از ترس روسای دولت آمریکا از احتمال وقوع جنگ اتمی آخرالزمانی با روسیه دارد. اگرچه روس ها این ادعا را بخشی از پروپاگاندای آمریکایی علیه خود می دانند.

با ادامه جنگ روسیه و اوکراین، ایالات متحده خطر حمله اتمی از سوی روس‌ها را بیش از گذشته جدی می‌بیند. وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، هفته گذشته از تخصیص بودجه 290 میلیون دلاری برای داروی ضدتشعشعی به نام Nplate برای افزودن به ذخایر دارویی کشور جهت فوریت‌های رادیولوژیکی و هسته‌ای خبر داد. داروی Nplate که با نام رومیپلوستیم نیز شناخته می‌شود، برای درمان تعداد پلاکت‌های کم خون استفاده می‌شود و با تایید سازمان غذا و دارو از سال 2021، برای استفاده در افرادی که به شدت در معرض تشعشعات هستند نیز مجوز گرفته است.

عکس |  تولید وسیع یک قرص و این بنرهای هشدار نشانه وحشت بایدن  از جنگ اتمی با روسیه!

اینکه آیا آخرالزمان هسته‌ای نزدیک است یا خیر، هنوز مشخص نیست، اما این تصمیم به وضوح یک کمپین پیام‌رسانی برای آگاه کردن مردم آمریکا از پتانسیل خطر اضطراری تشعشعات و هم‌چنین اقداماتی است که در بدترین سناریوها باید انجام شود. در ماه سپتامبر، پوسترهایی در قطارها و ایستگاه‌های بندر Trans-Hudson (PATH) آمریکا نیز برای اعلام این هشدارها ظاهر شد. سیستم راه‌آهن PATH عملکردی مشابه با سیستم متروی نیویورک دارد، با این تفاوت که این مترو شهرهای نیوجرسی هوبوکن، جرسی سیتی و نیوآرک را به شهر نیویورک متصل می‌کند. طبق داده‌های PATH، در نیمه دوم سال 2022، به طور متوسط در هر روز هفته، 153600 مسافر با استفاده از این قطار، به مرور پوسترهای این کمپین می‌پردازند.

در این پوسترها توضیح داده شده که در صورت وقوع حمله اتمی و تشعشعات چه باید کرد. به افراد توصیه شده که در زیرزمین یا بخش میانی ساختمان مستقر شوند و برای کاهش خطرات تشعشعات اتمی، در داخل ساختمان منتظر مانده و برای به دستورالعمل‌های بعدی که از طریق رادیو، تلویزیون، رایانه یا تلفن همراه ارسال می‌شود، آماده باشند. این دستورالعمل‌ها رویه‌های استانداردی هستند که در صورت اضطرار تشعشع باید بر اساس آنها عمل کرد.

۴۱۴۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس