نیازمند خودآگاهی دینی اجتماعی و سیاسی در عرصه وحدت هستیم


نیازمند خودآگاهی دینی اجتماعی و سیاسی در عرصه وحدت هستیم

گله دار - مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: ما در عرصه وحدت و تشریح جامعه دینی در گام دوم نیازمند به یک مسئله بسیار مهم تحت عنوان خودآگاهی دینی اجتماعی وسیاسی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حسن قانع سه شنبه شب در نشست علمای شیعه و سنی که به مناسبت هفته وحدت در شهر گله دار برگزار شد، با اشاره به وقایع اخیر کشورمان گفت: ما در عرصه وحدت و تشریح جامعه دینی در گام دوم نیازمند به یک مسئله بسیار مهم تحت عنوان خودآگاهی دینی اجتماعی و سیاسی هستیم.

وی اظهار داشت: خودآگاهی دینی و اجتماعی یعنی اینکه خداوند متعال طبق آیاهه شریفه «اُذکروا نعمة الله علیکم إذ کنتم أعداءً فألّف بین قلوبکم» یعنی اینکه: و نعمت (بزرگِ) خدا را بر خود، به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان دل‌های شما، الفت ایجاد کرد. قرآن کریم (سوره آل عمران) سوره ما را به خود آگاهی دعوت می‌کند. و زمانی این خودآگاهی فردی و یک وقت اجتماعی است که در حقیقت ما الان به شدت به این خودآگاهی جمعی در عرصه دینی و سیاسی نیاز داریم.

حجت الاسلام قانع تاکید کرد: آسیب‌های که گاهاً از ناحیه دشمن متوجه ما می‌شود و به دلیل فقدان این خودآگاهی یا کمبود است.

وی افزود: باهم بودن، یکدلی و الفت یک نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داشته است پس وحدت یک اصل که در ابتدا خالق آن خداوند متعال هست. اگر در این عرصه اقدامی از سوی ما صورت بگیرد که بخواهد به این الفتی که خدا عنایت کرده لطمه بزنیم این در واقع مقابله با خود خداست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: در سایه نعمت (الفتی که خداوند فرموده با هم برادرشده ایم) این وحدت در هر نقطه از دنیا باشد باید وجود داشته باشد. لذا سیساست نظام مقدس جمهوری اسلامی محدود به جغرافیای این نمی‌شود.

حجت الاسلام قانع افزود: این خود آگاهی یک ظرفیت ایمانی که خداواند به ما عنایت کرده طبق فرمایش استاد شهید مطهری باید شکری عملی آن را بجای آوریم. بعد از شکر زبانی یعنی شکر عملی را بجای آوریم یعنی اینکه چگونه نعمت درا در مسیر صحیح خودش بجای آوریم. شکر عملی نعمت الفت به بین قلوب این هست که شما برای صدور اسلام ناب محمدی (ص) زمینه سازی کنید بنابر این باید مسئله خودآگاهی را جدی بگیریم.

وی در ادامه مبحث شکر عملی افزود: کمک به مسلمان مظلوم یمن، فلسطین و عراق و برادران ایمانی اهل تسنن مصداق شکر عملی و در محدوده جغرافیایی ایمانی ما قرار می‌گیرد. که این خود آگاهی و وحدتی که با توجه به همه مشکلات وجو دارد نشانه ایمان هست و نباید آن را نادیده بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در سایه این نعمتی که خدا به ملت ایران ارزانی داشته و این الهامی که به حضرت امام (ره) شد، این وحدت را ایجاد کردند ظهور صغری حضرت موعود منجی انقلاب اسلامی است و بسترش و زیر ساختش و حداست یعنی این وحدت است که این قدرت را به رهبر اسلامی می‌دهد که بتواند در حقیقت زمینه سازی و جوامع مختلف را همراه کند که یک انسجام و اتحاد ایجاد کند که ظهور کبری محقق بشود.

وی افزود: تنها راهبردی که کارساز است که این معنا «ظهور صغری» تحقق پیدا کند، راهبرد نگاه تمدنی است که در سایه نگاه تمدنی است که می‌توانیم از بستر وحدت استفاده کنیم و زمینه سازی گسترش اسلام و ارزش‌های اسلامی را ایجاد کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...