دلایل ناکامی تیم ملی فوتسال ایران از زبان بهترین بازیکن آسیا


دلایل ناکامی تیم ملی فوتسال ایران از زبان بهترین بازیکن آسیا

بهترین بازیکن مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا با بیان اینکه بازیکنان ایران مقابل ژاپن مغرور نبودند، گفت: حس و حالی برای گرفتن جایزه‌ام از AFC نداشتم و آن را به اسپانیا نیاوردم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران در شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا برابر ژاپن شکست خورد تا از رسیدن به چهاردهمین عنوان قهرمانی باز بماند. شاگردان وحید شمسایی با وجود پیروزی در رقابت‌های گروهی، یک چهارم نهایی و نیمه نهایی، در دیدار فینال به طرز عجیبی نتیجه را با ژاپن واگذار کرد.

در پایان این رقابت‌ها، مسلم اولادقباد ملی پوش ایران به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شد؛ ملی پوشی که عضو تیم پالما اسپانیا است و پس از مسابقات قهرمانی آسیا کشور کویت را به مقصد اسپانیا ترک کرد.

خبرنگار مهر برای بررسی دلایل باخت تیم ملی ایران به ژاپن گفتگویی را با اولادقباد انجام داد که مشروح این گفتگو در ادامه می‌آید:

* خبرگزاری مهر - ایران بازی‌ها را پر قدرت شروع کرد و به فینال هم رسید. مقابل ژاپن چه اتفاقی افتاد که شکست خوردیم؟

- مسلم اولادقباد: مسابقات قهرمانی آسیا فوق العاده بود. تورنمنت را خیلی قوی و خوب شروع کردیم. در بازی‌های گروهی عالی بودیم و در مراحل حذفی بهتر شدیم. یک تیم جوان و پرانرژی خوب با کادر فنی خوب داشتیم ولی بازی فینال را به خاطر یکسری اتفاقات واگذار کردیم. هیچکس حتی تیم ژاپن هم فکر نمی‌کرد ما را شکست بدهد.

* ژاپن هرچند خوش شانس بود اما اجازه ایجاد موقعیت به بازیکنان ایران مثل مسابقات قبل را هم نداد. به نظرت ژاپن تیم ایران رو خوب آنالیز کرده بود؟

- ما تمام بازی‌ها را خوب شروع کردیم. تیم‌ها را با اختلاف بردیم ولی در بازی با ژاپن روی اتفاقات گل خوردیم و باختیم. مقابل ژاپن فوق العاده بودیم و خلق موقعیت کردیم اما روزی بود که توپ‌هایمان به گل نرفت. آنها از معدود حملاتی که داشتند استفاده کردند. درصحنه گل اول ژاپن، دروازه بان آنها الکی شوت زد و توپ از زیر پای بازیکن ما رد شد. گل دوم هم ضربه ایستگاهی بود. ژاپن در بازی کار خاصی انجام نداد و فقط روی خوش شانسی و اتفاقات پیروز شد. قبول ندارم ژاپن ما را آنالیز کرده بود. هر موقع خواستیم به راحتی روی دروازه آنها فرصت ایجاد کردیم.

* تیم ملی ایران با تغییرات زیادی نسبت به دوره گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد. به نظرت کم تجربگی می‌تواند عامل ناکامی ایران برای قهرمانی باشد؟

- بازهم می گویم ژاپن خوش شانس بود و همه دیدند آنچنان موقعیتی روی دروازه ما ایجاد نکرد. این قدرت ما را نشان می‌دهد که در حمله و دفاع فوق العاده بودیم. با اینکه یک تیم جوان داشتیم و آقا وحید -شمسایی- بازیکنان باتجربه را کنار گذاشته بود، مثل مسابقات قبل فرصت‌های زیادی روی دروازه حریف خلق کردیم فقط ضربه آخر را خوب نزدیم. اگر در بازی با ژاپن مثل بازی با تایلند با برتری یک بر صفر نیمه اول را تمام می‌کردیم، در نیمه دوم صد درصد دو، سه گل دیگر می‌زدیم. ژاپن قدرتی برای حمله نداشت و اگر برای گلزنی هم فشار می‌آورد، از نظر دفاعی به مشکل می‌خورد. ژاپن همیشه یکی از قدرتهای آسیا بوده است. اینکه از اول تا آخر بازی مقابل ایران در نیمه خودش دفاع می‌کرد، نشان داد قدرت ایران بالا است و آنها مجبور شدند در زمین خودشان دفاع کنند. وقتی این‌طور می‌شود، موقعیت‌های آن‌چنانی ایجاد نمی‌شود؛ هرچند ما فرصت‌های زیادی به دست آوردیم که گل نشد.

* باتوجه به پیروزی‌های پرگل در مسابقات قبل از فینال، آیا می‌شود گفت بازیکنان ایران مقابل ژاپن مغرور بودند؟

- بحث مغرور شدن نبود یا اینکه بخواهیم برابر ژاپن با اختلاف گل برنده بشویم. بازی به بازی جلو می‌رفتیم. هیچ غروری وجود نداشت ولی فینال بود و حساسیت‌های خودش را داشت. ژاپن تیم خوب و باتجربه ای بود و توانست بازی را مدیریت کند. وقتی آن همه بازیکن باتجربه کنار می‌روند و ۱۰ بازیکن جوان به تیم ملی تزریق می‌شوند، تجربه اندوزی نفرات جدید مستلزم بازی‌های دوستانه بیشتر قبل از جام ملت‌ها بود. نیاز بود با تیم‌های بزرگ‌تری بازی کنیم. حتی تورنمنت تایلند به نظرم خیلی به بازیکنان کمک کرد تا در جام ملت‌ها باتجربه‌تر بشوند و حساسیت کار را درک کنند. فقط در فینال آن‌هم به خاطر اتفاقات بازی را واگذار کردیم. ایران قدرت تیمی بالایی داشت و همه این را می‌دانستند.

دلایل ناکامی تیم ملی فوتسال ایران از زبان بهترین بازیکن آسیا تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا

* ژاپن حتی در آستانه حذف از مسابقات قرار داشت و مقابل عربستان هم شکست خورد اما به تدریج خودش را پیدا کرد. آنها حتی مقابل اندونزی هم به زحمت افتادند. چه شد که ایران نتوانست گل خورده را جبران و یا از گل اول خودش تا پایان نیمه نخست محافظت کند؟

- درست است ژاپن به عربستان باخت ولی در آن بازی حداقل پنج، شش موقعیت دروازه خالی را به گل تبدیل نکرد. ژاپن مقابل عربستان سوار بازی بود اما در فینال ما برتر از ژاپن بودیم و موقعیت‌های زیادی خلق کردیم که با بدشانسی گل نشد. خودمان فکر نمی‌کردیم حتی از ژاپن عقب بیافتیم. دنبال این بودیم که بازی را راحت ببریم که اتفاقات مسابقه، بازی را دشوار کرد.

* به عنوان بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی آسیا هم انتخاب شدی. از شرایط خودت هم صحبت کن.

- افتخار بزرگی است ولی به شخصه به فکر این عنوان نبودم. تمام تمرکزم این بود که تیم قهرمان بشود و پرچم ایران بالا برود. واقعیت این است که حتی برای گرفتن آن جایزه حس و حالی نداشتم و فقط این عنوان با کسب مقام قهرمانی می‌توانست مرا خوشحال کند. آنقدر ناراحت بودم که نمی دانم جایزه را کجا انداختم! آن را فرستادم ایران و با خودم به اسپانیا نیاوردم چون حس و حالش نبود. خیلی ناامید شدم که در فینال باختیم چون یک درصد هم فکر نمی‌کردم بازنده باشیم.

* به صورت کلی فکر می‌کنی گره بازی با ژاپن کجا بود که باز نشد؟

- بازی با ژاپن گره‌ای نداشت که بخواهیم باز کنیم. گفتم که روی اتفاقاتی که افتاد گل خوردیم. به گل سوم کاری ندارم. گل‌های الکی و مفت خوردیم و این ما را اذیت کرد. به نظرم ۱۰ بار دیگر با این تیم ژاپن بازی کنیم حتی یک مساوی هم نمی‌دهیم و برنده می‌شویم. تیم ما فوق العاده بود و همه بازیکنان و جوان‌ها خودشان را ثابت کردند.

* درباره پالما هم صحبت کن. ظاهراً یکشنبه به اسپانیا رسیدی و برای بازی بعد آماده می‌شوی؟

- بله الان اسپانیا هستم. در حال حاضر هفته‌های ابتدایی لیگ اسپانیا است. پالما تیم خیلی خوبی است و برای لیگ قهرمانان اروپا آماده می‌شویم. یکی، دو بازیکن ما مصدوم شده‌اند و چند ماه در اختیار تیم نیستند. جمعه این هفته بازی داریم و باید زودتر ریکاوری بشویم. ان شاءالله در اسپانیا بدرخشیم و ثابت کنیم ایرانی‌ها پتانسیل بالایی دارند. از همه مردم می‌خواهم برای ما دعا کنند تا در اسپانیا سربلند بشویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتسال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور