مهم‌ترین وعده غذایی دانش آموزان


مهم‌ترین وعده غذایی دانش آموزان

دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، توصیه‌هایی را در خصوص تغذیه صحیح دانش آموزان در ایام مدرسه ارائه داد.

به گزارش مشرق، دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اعلام کرد صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است، اما بسیاری از کودکان و نوجوانان به طور منظم صبحانه نمی‌خورند.

خوردن یک صبحانه مغذی می‌تواند به دانش آموزان کمک کند تا تغذیه بهتر و حتی عملکرد بهتری در مدرسه داشته باشد. در یک صبحانه مقوی، توصیه می‌شود از انواع نان بویژه نان‌های تیره و سبوس دار در کنار مواد غذایی حاوی پروتئین مانند پنیر و تخم مرغ استفاده شود.

همراه کردن این اقلام غذایی با شیر و مغز دانه‌هایی مثل گردو به تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن دانش آموزان کمک خواهد کرد. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن یک صبحانه مغذی باعث بهبود عملکرد مغز به ویژه حافظه و یادگیری می‌شود.

صبحانه خوردن گرسنگی را در طول ساعات مدرسه کاهش می‌دهد که خود می‌تواند باعث کاهش حواس پرتی شده و عملکرد تحصیلی، خلق و خو و رفتار دانش آموز را بهتر کند. کودکان و نوجوانانی که صبحانه می‌خورند عملکرد تحصیلی بهتری نسبت به بقیه دارند.

در این گزارش آمده است، خوردن صبحانه سبب کنترل اشتها شده و میل به خوردن شیرینی‌ها و مواد غذایی با ارزش تغذیه‌ای پایین را کاهش می‌یابد. نخوردن صبحانه با تمایل به خوردن مقدار غذای بیش از نیاز بدن در وعده‌های بعدی همراه است که خود باعث اضافه وزن و چاقی در فرد خواهد شد. میزان پرخاشگری و افسردگی و کمبود مواد مغذی در بین دانش آموزانی که صبحانه می‌خورند نسبت به افرادی که صبحانه نمی‌خورند به مراتب کمتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام