نقش رمزآلود زن مشهدی در باند تبهکاران! / 3 مرد زیر چتر فریبا برای مردان کمین کرده بودند


نقش رمزآلود زن مشهدی در باند تبهکاران! / 3 مرد زیر چتر فریبا برای مردان کمین کرده بودند

رکنا: اعضای یک باند حرفه ای سرقت که با شگردی خاص به خودروهای شهروندان دستبرد می زدند در حالی با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد دستگیر شدند که نقش رمزآلود یک زن در باند تبهکاران، تحقیقات این پرونده را وارد مرحله جدیدی کرده است.

به گزارش رکنا، ماجرای دزدان حرفه ای که بخشی از شهر را به هم ریخته بودند، هنگامی در مشهد لو رفت که تماس های مال باختگان با پلیس 110، مبنی بر دستبرد به محتویات و قطعات خودروهای پارک شده در منطقه کوهسنگی رو به فزونی گذاشت. روند صعودی سرقت ها که گاهی به چند ساعت می رسید، موجب ورود فرمانده انتظامی مشهد به ماجرای مذکور شد و بدین ترتیب با صدور دستورات ویژه ای از سوی سرهنگ احمد نگهبان، گروهی از نیروهای کلانتری جهاد، ماموریت یافتند تا تحقیقات گسترده ای را در این باره آغاز کنند. با این فرمان انتظامی، نیروهای گشت نامحسوس وارد عمل شدند و مناطق احتمالی تردد سارقان را زیر چتر اطلاعاتی گرفتند.

حدود ساعت 9 صبح اول شهریور بود که تماس یک مال باخته دیگر در اطراف کوهسنگی مشهد با پلیس 110 ، نیروهای گشت را به تکاپو انداخت و آن ها بی درنگ خیابان های اطراف را به قرق خود درآوردند و هر گونه خودروی مشکوکی را زیر نظر گرفتند چرا که بررسی های مقدماتی و کارشناسی های پلیسی نشان می داد که دزدان حرفه ای از خودروهایی با پلاک جعلی برای دستبرد به اموال مردم استفاده می کنند. طولی نکشید که عبور یک دستگاه پژو پارس سفیدرنگ با شماره پلاک هایی مشکوک، از مقابل چشمان تیزبین نیروهای گشت، آن ها را وارد عملیاتی حساس کرد. استعلام شماره پلاک از مرکز فرماندهی پلیس، هنگام تعقیب نامحسوس خودرو، حکایت از آن داشت که خودروی مذکور سرقتی است. بنابراین عملیات «شکار تبهکاران» رنگ آشکار به خود گرفت و نیروهای انتظامی به راننده پژو پارس فرمان «ایست» دادند اما دو سرنشین دیگر، راننده را ترغیب به فرار کردند.

چند لحظه بعد، راننده تبهکاران پدال گاز را فشرد و این گونه تعقیب و گریز در خیابان های اطراف کوهسنگی ادامه یافت اما نیروهای انتظامی برای حفظ جان شهروندان از هر گونه شلیکی خودداری کردند تا این که بالاخره پس از طی مسافت طولانی، پژوسواران در محاصره قرار گرفتند و بدین ترتیب مسیرهای فرار بسته شد. در این لحظه سرنشینان پژو با رها کردن خودرو، با پای پیاده به کوچه پس کوچه های منطقه گریختند اما یکی از آنان با چند حرکت دفاع شخصی زمین گیر شد و حلقه های قانون بر دستانش گره خورد. با انتقال این جوان 34 ساله به مقر انتظامی، خودروی پژو پارس سرقتی نیز بازرسی شد که تعدادی باتری، کامپیوتر(ایی سی یو) و همچنین پلاک های مربوط به خودروهای دیگر کشف و ضبط شد. این در حالی بود که «محسن» (متهم دستگیر شده) هر گونه نقش خود در سرقت محتویات خودروها را انکار می کرد.

با توجه به اهمیت ماجرا، رسیدگی قضایی این پرونده در شعبه 216 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در حالی آغاز شد که قاضی «جواد آسیان یزد» دستورات محرمانه ای را برای کنکاش های تخصصی و فنی صادر کرد و این گونه پیگیری پرونده اعضای باند تبهکاران به کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد سپرده شد.

متهم 34 ساله که دیگر همه راه های انکار را بسته می دید، در بازجویی های فنی دو همدست فراری خود را لو داد و اعتراف کرد که از مدتی قبل به اتفاق دوستان معتادش سرقت محتویات و قطعات خودروها را آغاز کرده اند. از سوی دیگر تحقیقات معکوس کارآگاهان درباره چگونگی سرقت خودروی پژو پارس، رد پای مرموز یک زن در پرونده دزدان حرفه ای را آشکار کرد که نقش عجیبی در این ماجرا دارد. به همین دلیل گروه تخصصی از کارآگاهان به سرپرستی ستوان یکم حسینی (افسر پرونده) و با نظارت مستقیم رئیس پلیس آگاهی مشهد، به ریشه یابی پرونده یغماگران اموال مردم پرداختند و با بهره گیری از تجربیات و راهنمایی های مقام قضایی، دامنه رصدهای اطلاعاتی را به منطقه پنجتن مشهد کشاندند.

بررسی ها بیانگر آن بود که دزدان خودرو با طعمه قرار دادن یک زن جوان به نام فریبا موفق شده اند، خودرویی را در نیمه دوم مرداد سرقت کنند و با استفاده از آن خودرو، سرقت های دیگر را در مناطق شهری و به ویژه منطقه کوهسنگی انجام دهند. کارآگاهان پس از چند روز ردزنی های اطلاعاتی به هویت این زن دست یافتند و او را در حالی دستگیر کردند که تحقیقات نشان داد، 17 مرداد، مالک پژو پارس طعمه زن جوان شده و او با ترفندی ماهرانه وی را به داخل منزلی در منطقه پنجتن کشانده است و از سوی دیگر نیز اعضای باند خودرو را به سرقت برده و پلاک های آن را تغییر داده اند.

با لو رفتن این ماجرا، گروه عملیاتی کارآگاهان با کسب مجوزهای قضایی، به ردزنی «محمد – ب» (متهم 36 ساله فراری) پرداختند و مخفیگاه های احتمالی او را در مناطق خواجه ربیع و بولوار مسلم زیر نظر گرفتند ولی او که پلیس را در یک قدمی خود دید، دیگر به این مخفیگاه ها مراجعه نکرد. بالاخره کارآگاهان با استفاده از تجهیزات و فناوری های نوین پلیسی، موفق شدند مخفیگاه وی را در خیابان آیت ا... عبادی شناسایی و عملیات تعقیب را با پوشش مبدل آغاز کنند. پایان عملیات تعقیب زمانی فرا رسید که متهم فراری مذکور حدود ساعت 2 بعدازظهر 23 شهریور وارد یک بنگاه املاک شد که ناگهان خود را در محاصره پلیس دید و حتی نتوانست به راه های گریز بیندیشد. با انتقال این جوان 36 ساله به پلیس آگاهی جنوب مشهد، تحقیقات فنی از آنان در حالی ادامه یافت که تلاش ها برای دستگیری عضو فراری باند و همچنین دیگر اعضای مرتبط با آن ها وارد مرحله جدیدی شده است.

بنا بر گزارش روزنامه خراسان، تاکنون حدود 30 تن از مال باختگان به پلیس آگاهی مشهد مراجعه کرده اند و تحقیقات همچنان با دستورات ویژه قضایی برای کشف زوایای پنهان از نقش رمزآلود زن جوان در باند تبهکاران ادامه دارد.

سید خلیل سجادپور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403