امید فرنگی‌کاران مدعی به نگاه «عدالت‌محور» کادر فنی جدید


امید فرنگی‌کاران مدعی به نگاه «عدالت‌محور» کادر فنی جدید

فرنگی کاران مدعی پس از تغییر سرمربی تیم ملی چشم انتظار تصمیمات و مصوبات کادر فنی جدید هستند تا بر خلاف گذشته در قالب یک چرخه انتخابی عادلانه به حقشان برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رویدادهای مهم پیش رو از جمله رقابتهای جهانی ۲۰۲۳ از سوی کادر فنی و متولیان فدراسیون نهایی و اعلام شد. بدین ترتیب فرنگی کاران مدعی تیم ملی هم طی روزهای آتی در انتظار اعلام چرخه انتخابی هستند تا پس از سال‌ها سرمربیگری محمد بنا در تیم ملی بتوانند در چارچوب یک روند عادلانه و منطقی به ترکیب تیم ملی راه یابند.

با توجه به حضور حسن رنگرز به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی باید انتظار این را داشت که امسال بر خلاف سال‌های گذشته، مبنای انتخاب فرنگی‌کاران براساس انتخابی تا سیستم پوسیده و نخ نمای «انتصاب ملی پوشان» برای همیشه از کشتی فرنگی حذف شود.

گفته می‌شود در همین رابطه اقدامات وسیع و جامعی از سوی کادر فنی جدید تیم ملی کشتی فرنگی و فدراسیون کشتی صورت گرفته تا در نهایت چرخه‌ای قانونی و عدالت محور برای پس گرفتن حق از دست رفته بسیاری از فرنگی کاران مدعی و پشت خط مانده تدوین شود.

نکته امیدوار کننده در این روند، جدیت حسن رنگرز و همکارانش برای ساماندهی به وضعیت مبهم و بلاتکلیف انتخابی است. او که دو مدال طلا و برنز رقابتهای جهانی سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ را در کارنامه دارد و به خوبی به فراز و نشیب‌های تصاحب دوبنده تیم ملی آشناست به محض قبول مسئولیت سرمربیگری وعده داد چرخه انتخابی باید به شکل کاملاً جدی و عادلانه اجرایی شود. چرخه‌ای که گفته شده در طول مسابقات قهرمانی کشور، جام تختی، قهرمانی آسیا، تورنمنت‌های بین‌المللی و مرحله نهایی انتخابی تیم ملی اجرا و در نهایت به یک ترکیب ایده آل و ششدانگ منتهی می‌شود.

به هر حال مدعیان کشتی فرنگی و بسیاری از چهره‌هایی که به دلیل سیاست‌های محمد بنا و همکارانش در کادر فنی پیشین، خواسته یا ناخواسته منزوی و پشت خط مانده بودند، حالا امیدوارند بتوانند خودشان را برای رقابتهای جهانی و آسیایی ۲۰۲۳ مهیا کنند. مدعیانی که سال‌ها به دلیل اجرای سیاست غلط «انتصاب به جای انتخاب» نتوانستند به تیم مورد وثوق محمد بنا راه یابند و در اوج جوانی و توانمندی چاره‌ای جز ترک اردو و میدان نداشتند. فرنگی کارانی که هر بار به اردو دعوت شدند اما در عین شایستگی فقط نقش حریف تمرینی برای مهره‌های مورد نظر آقای خاص را بازی کردند و در نهایت نیز با دست خالی از خانه کشتی به شهر و دیارشان بازگشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...