42 درصد کاربران قادر به نصب ویندوز 11 نیستند


42 درصد کاربران قادر به نصب ویندوز 11 نیستند

درصد بزرگی از رایانه های جهان قادر به نصب ویندوز 11 نیستند. بخش بزرگی از این ایراد به خاطر چیپ‌های TPM 2.0 و بخشی دیگر به خاطر کمبود رم است.بر اساس گزارش‌های موجود، درصد زیادی از کامپیوترهای دنیا فاقد قابلیت‌های سخت‌افزاری لازم برای نصب جدیدترین...

درصد بزرگی از رایانه های جهان قادر به نصب ویندوز 11 نیستند. بخش بزرگی از این ایراد به خاطر چیپ‌های TPM 2.0 و بخشی دیگر به خاطر کمبود رم است.

بر اساس گزارش‌های موجود، درصد زیادی از کامپیوترهای دنیا فاقد قابلیت‌های سخت‌افزاری لازم برای نصب جدیدترین نسخه از سیستم عامل ویندوز هستند. گزارشات حاکی از این هستند که 42 درصد از کاربران سیستم عامل مایکروسافت، سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 را در اختیار ندارند. این آمار برای مشتریان تجاری بسیار دقیق است. البته درصد مورد اشاره در مقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری یافته است.

به طور کلی، دسته‌ای از کاربران ویندوز تمایلی به نصب جدیدترین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت ندارند. با این وجود، به دلیل سخت‌گیری‌های این کمپانی در خصوص سیستم سخت افزاری مورد نیاز برای Windows 11، عده‌ای از کاربرانی که مایل به مهاجرت به این سیستم عامل هستند نیز قادر نیستند نسخه جدید را بر روی کامپیوترشان نصب کنند.

در این زمینه، چیپست TPM 2.0 که از زمان رونمایی ویندوز 11 سر و صدای زیادی را به پا کرده است، مانع بزرگی برای نصب ویندوز 11 روی بسیاری کامپیوترهاست و با وجود این که مادربردهای جدیدتر اکثرا این چیپست را در اختیار دارند، اما همچنان دسته بزرگی از کاربران قادر به نصب ویندوز 11 نیستند.

ویندوز ۱۱ روی نزدیک نیمی از کامپیوترهای جهان نصب نمی‌شود

42 درصد کاربران قادر به نصب ویندوز 11 نیستند

به گزارش موسسه آماری Lansweeper، به طور کلی 42.67 درصد از کل رایانه‌های شخصی سرتاسر دنیا فاقد پردازنده‌های پشتیبانی شده توسط ویندوز 11 هستند. این رقم البته سال گذشته بالغ بر 57.26 درصد بود. به این ترتیب، امسال رایانه‌های بیشتری با Windows 11 مایکروسافت سازگار هستند. از این رقم، حدود 14.66 درصد از مادربردها فاقد چیپ TPM هستند و 71.5 درصد از حداقل میزان رم بی‌بهره‌اند.

در این خصوص، کاربران تجاری مهم‌ترین گروهی هستند که از این امر تاثیر می‌پذیرند؛ چرا که ناسازگاری سخت‌افزاری، بسیاری از کسب و کارها را نسبت به آپگرید به ویندوز 11 مردد کرده است. بر اساس مطالعات انجام شده در IDC، در صورتی که صاحبان یک تجارت تصمیم به ارتقا زیرساخت‌های خود به سیستم عاملی جدید بگیرند، حداقل 18 ماه برای سازگاری با سیستم عامل جدید زمان نیاز است. این دسته ایرادات در تطابق باعث می‌شود که مشکلات دیگری که خارج از دست مایکروسافت است برای نصب ویندوز 11 پیش آید و نرخ نصب این سیستم عامل را کاهش دهد.

42 درصد کاربران قادر به نصب ویندوز 11 نیستند

IDC در این خصوص نوشت:

ایرادات به وجود آمده در چرخه جهانی توزیع باعث کمبود شدید پردازنده‌ها در سرتاسر دنیا شده است. به همین جهت بسیاری افراد تصمیم گرفته‌اند که با سیستم عامل کنونی خود بمانند و آن را آپگرید نکنند.

علیرغم این ایرادات، نرخ تطبیق‌پدیری با ویندوز 11 همچنان در حال افزایش است و ماه آوریل گذشته به 1.44 درصد رسید. این در حالی‌ست که نرخ تطبیق این سیستم عامل در ماه ژانویه حدود 0.25 درصد بود. با این وجود انتظار می‌رود با رفع نواقص موجود در زنجیره توزیع پردازنده‌ها، نرخ مهاجرت به ویندوز 11 هم با افزایشی انفجاری روبرو شود.

منبع :gizchina

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در