بایدن: آنچه عربستان با روسیه انجام داد، عواقبی خواهد داشت


بایدن: آنچه عربستان با روسیه انجام داد، عواقبی خواهد داشت

رئیس‌ جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای بار دیگر به تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت واکنش نشان داد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با سی ان ان در واکنش به تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت گفت که این اقدام برای ریاض پیامدهایی خواهد داشت.

بایدن در پاسخ به این سوال که "آیا وقت آن رسیده است که واشنگتن در رابطه خود با عربستان سعودی تجدید نظر کند"، با اشاره به تصمیم اوپک پلاس گفت: بله. آنچه که عربستان سعودی با روسیه انجام داد، عواقبی خواهد داشت. من با مقامات عربستان سعودی برای بحث در مورد نفت ملاقات نکردم. فکر نمی کنم با رکود اقتصادی مواجه شویم و اگر این اتفاق بیفتد، چندان چشمگیر نخواهد بود.

او درباره تحولات اخیر اوکراین نیز گفت: فکر نمی‌کنم پوتین از سلاح هسته ای استفاده کند، اما تهدید به این کار غیرمسئولانه است.

بایدن افزود: من فکر می کنم پوتین بازیگری منطقی است، اما او با حمله به اوکراین دچار اشتباه محاسباتی شد. نمی دانم در سر پوتین چه می‌گذرد اما فکر می کنم او می‌تواند از اوکراین خارج شود.

او با اشاره به اینکه قصد ملاقات با پوتین را ندارد، گفت: موافقت من برای دیدار با پوتین در حاشیه اجلاس سران گروه بیست بستگی به این دارد که او می خواهد درباره چه چیزی بحث کند.

بایدن همچنین با تکرار این ادعا که "پوتین مرتکب جنایات جنگی شده است" افزود: بدون مشارکت اوکراین در مذاکرات، درباره اوکراین مذاکره نخواهیم کرد.

او همچنین گفت: فکر می کنم می توانم دوباره دونالد ترامپ را شکست دهم.

چند روز پیش کشور‌های عضو سازمان کشور‌های تولید کننده نفت «اوپک پلاس» با توجه به شرایط موجود بازار تصمیم گرفتند تا میزان تولید نفت را به میزان دو میلون بشکه در روز کاهش دهند که این تصمیم واکنش کشور‌های اروپایی و آمریکا را به دنبال داشت؛ به گونه‌ای که رئیس‌ جمهور آمریکا سازمان اوپک را به جانبداری از روسیه متهم کرد و وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که واشنگتن در پاسخ به این تصمیم گزینه‌های متعددی را بررسی خواهد کرد. قانونگذاران کنگره نیز به دنبال طرح قانونی برای بازنگری در روابط آمریکا با عربستان هستند.

در همین حال شب گذشته وزیر خارجه عربستان در واکنشی به این اظهارات گفت: روابط عربستان با آمریکا یک رابطه راهبردی است و تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت یک تصمیم صرفاً اقتصادی بوده است. وزیر خارجه عربستان تاکید کرد که تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، یک تصمیم اقتصادی صرف بوده که با اجماع همه کشور‌های عضو اتخاذ شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان