کربی: واشنگتن به دنبال درگیری با روسیه به خاطر جنگ اوکراین نیست


کربی: واشنگتن به دنبال درگیری با روسیه به خاطر جنگ اوکراین نیست

هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا تاکید کرد واشنگتن به دنبال درگیری با مسکو نیست.

جان کربی، هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد ما به دنبال درگیری با روسیه به دلیل جنگ اوکراین نیستیم.

وی با اشاره به وخامت شرایط جنگی و تبعات طولانی شدن نبرد در اوکراین گفت: ما خواهان آن نیستیم که جنگ در اوکراین به سمت یک تقابل هسته‌ای پیش برود. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر نیز تاکید کرده بود که نظامیان آمریکایی برای جنگ به خاک اوکراین نخواهند رفت.

کربی با رد ادعا‌های رسانه‌های غربی مبنی بر تلاش روسیه برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای خاطر نشان ساخت: ما در حال حاضر شاهد هیچ نشانه‌ای مبنی بر برنامه مسکو برای استفاده از تسلیحات کشتار جمعی در اوکراین نیستیم.

دیروز سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در اوکراین را محکوم کرد و گفت واشنگتن مدتهاست خود را درگیر جنگ در اوکراین کرده است.

لاوروف در بخشی از سخنان خود گفت: «آمریکا مدعی است که برای مذاکره با روسیه آماده هست، اما این دروغ است، ما هیچ پیشنهاد جدی برای برقراری رایزنی دریافت نکرده‌ایم. ما همچنان به حملات گسترده تسلیحاتی با دقت بالا به اهداف نظامی و زیرساخت‌های انرژی در اوکراین ادامه می‌دهیم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد