توانمندسازی جوانان نسبت به ظرفیت‌های موجود در شهرها و روستاها


توانمندسازی جوانان نسبت به ظرفیت‌های موجود در شهرها و روستاها

اهر- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی از توانمندسازی جوانان نسبت به ظرفیت‌های موجود در شهرها و روستاها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مشایخی شامگاه سه شنبه در شهرستان اهر افزود: شهرستان اهر در حوزه گردشگری، هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی ظرفیت بالقوه‌ای دارد، در این راستا تأکید ما بر این است تا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اهر گسترش یابد.

مشایخی از کسب رتبه نخست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در صدور موافقت‌نامه تسهیل کسب و کار در ارزیابی‌های وزارت اقتصاد خبر داد و گفت: خوشبختانه شهرستان اهر نیز در صدور موافقت‌نامه و تسهیل در کسب و کارهای مهارتی جزو شهرستان‌های پیش‌رو آذربایجان‌شرقی است.

وی بابیان این‌که توانمندسازی جوانان نسبت به ظرفیت‌های موجود می‌تواند به رشد و توسعه اقتصادی شهرستان اهر منجر شود، یادآور شد: با توجه به استعداد و پتانسیل شهرستان اهر در حوزه کشاورزی، ایجاد آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در شهرستان اهر در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی از آمادگی سازمان فنی و حرفه‌ای برای صدور مجوزهای ایجاد آموزشگاه فنی و حرفه‌ای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در شهرستان اهر خبر داد و گفت: دپوی سیب درختی در کنار جاده‌های اهر که حاصل دسترنج کشاورزان اهری است برای فرآوری و ایجاد ارزش‌افزوده؛ نیاز به صنایع تبدیلی دارد، برای اینکه صحنه ناراحت‌کننده از دپوی سیب درختی اهر در کنار جاده‌ها جمع شود، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان با حمایت مردم، آموزشگاه‌های آزاد و بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه چاره‌اندیشی کند.

مشایخی بابیان این‌که نخبگان حوزه اقتصادی برای تبدیل خانه‌های اهر به واحدهای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی راهکار و برنامه ارائه دهند، تصریح کرد: حاضریم برای اینکه هر خانه در شهر اهر به واحدهای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی تبدیل شود با تأمین تجهیزات و امکانات آموزش‌های لازم را ارائه دهیم چراکه معتقدیم در آموزش فنی و حرفه‌ای بخش کشاورزی به منظور بهره‌وری از محصولات کشاورزی بعد از برداشت، عقب‌ماندگی‌هایی داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس