هوای اصفهان سالم است/ قطعی 9 ایستگاه پایش هوا


هوای اصفهان سالم است/ قطعی 9 ایستگاه پایش هوا

اصفهان- شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان  امروز بیستم مهرماه با میانگین ۹۱ در وضعیت زرد و قابل قبول ثبت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس اعلام سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط زیست، هوای کلانشهر اصفهان هم اکنون در ایستگاه پایش خیابان احمدآباد با شاخص ۸۸، انقلاب و کاوه با شاخص ۹۸، پروین با شاخص ۸۵، رودکی با شاخص ۷۵، رهنان با شاخص ۹۳ و میرزا طاهر با شاخص ۶۶ در وضعیت قابل قبول و در ایستگاه استانداری با شاخص ۱۲۶ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

۹ ایستگاه پایش هوای کلانشهر اصفهان در خیابان‌های فرشادی، فیض، باهنر، جِی، باغ غدیر، دانشگاه، ورزشگاه میثاق، بزرگراه خرازی و ایستگاه منطقه صنعتی سگزی قطع است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان امروز شنبه به ویژه در ساعات اولیه روز هوای مناطق مرکزی و شرقی غبارآلود است.

امروز وضعیت کیفیت هوای شهر شاهین شهر با شاخص ۶۴ در وضعیت قابل قبول ثبت شده و ایستگاه‌های مبارکه، منطقه صنعتی دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان دائم قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش