تعامل کانون‌های فرهنگی هنری و بسیج، ظرفیت‌های مسجدی را بالفعل می‌کند


تعامل  کانون‌های فرهنگی هنری و بسیج، ظرفیت‌های مسجدی را بالفعل می‌کند

حجت‌الاسلام صدر با بیان اینکه تعامل و همکاری بسیج و کانون فرهنگی هنری اتفاقات مثبتی را در مسجد رقم می‌زند، گفت: این دو نهاد می‌توانند ذیل این هم‌افزایی و تعامل، تولید محتوای فرهنگی داشته باشند و آن را در جامعه گسترش دهند.

حجت الاسلام «جلال صدر»، در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم تعامل و همکاری میان ارکان و تشکل های فعال در مساجد تاکید و اظهار کرد: کارکرد های مساجد نسبت به انتظاراتی که در حال حاضر مردم از مساجد دارند، متفاوت است.

مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم(ص) واقع در منطقه سعادت آباد بیان کرد: امروز مردم در کنار کارکردهای عبادی ،ادعیه خوانی، نماز جماعت،برگزاری برنامه های مذهبی از مسجد توقع دارند در بحث صندوق های قرض الحسنه، ارائه مشاوره های حقوقی، پزشکی، روان‌شناسی و معرفت افزایی هم به آنها خدمات ارائه دهد و این مباحث به تنهایی از عهده مسجد برنمی آید، بلکه دیگر تشکل های فعال مسجد همانند کانون فرهنگی هنری و بسیج هم باید با مسجد و امام مسجد به عنوان مدیر خانه خدا همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام صدر با اشاره به ثمرات همدلی و هم افزایی میان بسیج و کانون فرهنگی هنری مسجد، تاکید کرد: اگر این دو رکن مسجد با هم اتحاد و انسجام داشته باشند، شاهد اتفاقات خوب در فعالیت های مسجدی خواهیم بود و عدم هماهنگی یکی از این ارکان موجب بی رونق شدن فعالیت ها و کمرنگ شدن حضور مردم در مساجد می شود.

امام جماعت مسجد پیامبر اعظم(ص) تصریح کرد: طبق قانون، امام جماعت مدیر مسجد و محله است و محوریت امام مسجد در محله موجب می شود، که بسیاری از موانع و مشکلات در محله برطرف شود.

وی تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی هنری و بسیج می‌توانند ذیل این هم‌افزایی و تعامل، تولید محتوای فرهنگی داشته باشند و آن را در جامعه ترویج و گسترش دهند.

حجت الاسلام صدر با بیان اینکه ظرفیت کانون های فرهنگی هنری از دل مساجد شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری تقویت کننده فعالیت های مساجد هستند و می توانند با همکاری دوجانبه و هم افزایی بین دستگاهی، موجب رشد و بالندگی فعالیت ها و برنامه های مسجد شوند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل