خط و نشان بایدن برای عربستان در واکنش به تصمیم اوپک پلاس


خط و نشان بایدن برای عربستان در واکنش به تصمیم اوپک پلاس

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان به تصمیم عربستان و اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت واکنش نشان داد و عنوان کرد که این اقدام برای ریاض پیامدهایی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزری شبستان به نقل از «العالم» جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: تصمیم گروه موسوم به اوپک پلاس به رهبری ریاض به منظور کاهش تولید نفت، برای عربستان سعودی «پیامدهایی» به همراه خواهد داشت. این در حالی است که قانون‌گذاران دموکرات خواستار توقف همکاری با سعودی‌ها هستند.
بایدن به این موضوع اشاره کرد که به زودی اقدامی انجام خواهد داد و دستیارانش نیز اعلام کردند که دولت در حال ارزیابی مجدد روابط خود با این کشور پادشاهی با توجه به کاهش تولید نفت است که مقامات کاخ سفید می گویند به یکی دیگر از اعضای اوپک پلاس، روسیه کمک می کند.
رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت که به دنبال مشورت با کنگره برای ترسیم مسیر آینده است، اما از تایید درخواست قانونگذاران دموکرات برای توقف فروش تسلیحات خودداری کرد.
او افزود: «پیامدهایی برای کاری که آنها با روسیه انجام داده‌اند، وجود خواهد داشت. من قصد ندارم به آنچه که در نظر و ذهن دارم بپردازم، اما پیامدهایی وجود خواهد داشت.»
سناتور دموکرات ریچارد بلومنتال از کانکتیکات و رو خانا، عضو مجلس نمایندگان از کالیفرنیا قانونی را معرفی کردند که فوراً فروش تسلیحات ایالات متحده به عربستان سعودی را به مدت یک سال متوقف می کند. این توقف همچنین فروش قطعات یدکی و تعمیرات، خدمات پشتیبانی و پشتیبانی لجستیکی را متوقف می کند.
اما باید دید بایدن برای نشان دادن نارضایتی خود از سعودی‌ها، متحدی حیاتی اما پیچیده در خاورمیانه، حاضر است تا کجا پیش برود. بایدن پس از آنکه به کاخ سفید وارد شد، وعده داد روابط ایالات متحده را به دلیل سوابق حقوق بشری عربستان سعودی با ریاض بار دیگر ارزیابی کند. اما اوایل سال جاری میلادی او از این کشور دیدار کرد.
این در حالی است که فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، روز سه شنبه به العربیه گفت که توجیه دولتش برای کاهش تولید نفت «صرفاً اقتصادی» است.

بایدن: می توانم ترامپ را شکست دهم

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین ابراز اطمینان کرد می‌تواند سلف خود دونالد ترامپ را در یک رقابت جدید در سال 2024 شکست دهد - حتی با وجود اینکه اذعان داشت کشور ممکن است تحت رهبری او به رکود بازگردد.
از بایدنِ ۷۹ ساله پرسیده شد آیا او پس از انتخابات میان دوره ای نوامبر برای دومین دوره نامزدی خود را اعلام می کند و آیا ترامپ عاملی در تصمیم او خواهد بود؟
بایدن در پاسخ گفت: «من معتقدم می‌توانم دوباره دونالد ترامپ را شکست دهم.» البته او از تأیید رسمی خبر نامزدی مجددش خودداری کرد.
محبوبیت بایدن در طی سال گذشته در بحبوحه افزایش تورم، تشدید جرایم خشونت آمیز در شهرها و بحرانِ به ظاهر حل نشدنی مهاجران در مرز جنوبی آمریکا آسیب دیده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان