عبدی: قهرمانی تیم فوتبال نوجوانان در جهان دور از دسترس نیست/ نسل فوق‌العاده‌ای داریم


عبدی: قهرمانی تیم فوتبال نوجوانان در جهان دور از دسترس نیست/ نسل فوق‌العاده‌ای داریم

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران تأکید کرد تیمش را با هدف قهرمانی در جام جهانی آماده می‌کند.

حسین عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،‌ درباره صعود تیم فوتبال نوجوانان ایران به مرحله مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: حدود شش ماهی است که این تیم را در اختیار داریم. در این شش ماه تمام تلاش‌مان این بود که بتوانیم تیمی درست کنیم که به غیر از امور فردی در امور تاکتیکی، فیزیکی و روانی هم پیشرفت کنیم. در این مدت در چهار تورنمنت شرکت کردیم. در تورنمنت اول توانستیم قهرمان شویم، در مسابقات دوم با اینکه می‌توانستیم اول شویم، به دلیل تفاضل گل دوم شدیم و در تورنمنت سوم هم به عنوان دوم رسیدیم. در مسابقات آخر که مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا بود، توانستیم با 18 گل زده و تنها یک گل خورده و کسب سه پیروزی کارمان را به پایان برسانیم.

وی اشاره کرد: بچه‌ها در این مسابقات توانستند درصدی از کاری‌هایی را که ما می‌خواستیم، انجام دهند. از درصد صحبت می‌کنیم، چون هنوز کارمان تمام نشده است و بچه‌ها باید در بازی‌های آتی بهترین عملکرد‌شان را داشته باشند. به غیر از موفقیت فنی در این مسابقات توانستیم از لحاظ اخلاقی هم خوب کار کنیم و در طول سه بازی تنها یک کارت زرد گرفتیم.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران اضافه کرد: با تورنمنت‌هایی که حضور پیدا کردیم بچه‌ها خودشان را به‌روز کردند و با کمترین استرس راهی مسابقات رسمی شدیم. امیدوارم با حمایت فدراسیون بتوانیم در مرحله بعد نیز با آمادگی حضور پیدا کنیم. در مرحله بعد 16 تیم برتر آسیا شرکت می‌کنند و باید بتوانیم طوری خودمان را آماده کنیم که قهرمان آسیا شویم. مسابقات نهایی اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و باید بیش از این‌ها در اردو‌ها و تورنمنت‌ها شرکت کنیم، چون آنجا با بهترین تیم‌های آسیایی باید مبارزه کنیم. ما ژاپن را در تورنمنت ازبکستان 3 بر یک شکست دادیم ولی این به معنی این است که همه چیز تمام شده است. باید هر روز کار کنیم تا با آمادگی کامل به مسابقات برویم.

عبدی با بیان اینکه همه بازیکنان حاضر در تیم ملی زیر 16 سال هستند، درباره اهداف تیم نوجوانان عنوان کرد: هدف اول این بود که در مسابقات قهرمانی آسیا به دور بعد راه پیدا کنیم که حاصل شد. هدف بعدی ما حضور در 4 تیم برتر آسیا و کسب جواز حضور در جام جهانی است. هدف سوم قهرمانی آسیا و هدف چهارم این است که در جام جهانی فقط شرکت کننده نباشیم و بتوانیم از آنجا هم صعود کنیم. همچنین به قهرمانی جهان هم فکر می‌کنیم. البته فکر فکر نمی‌کنیم و برای کسب این عنوان برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی درباره اینکه آیا قهرمانی جهان برای تیم نوجوانان یک هدف دور از انتظار قلمداد نمی‌شود، ابراز داشت: می‌خواهیم هدف بزرگ داشته باشیم. اگر این هدف بزرگ را داشته باشیم و طبق آن تلاش و برنامه‌ریزی کنیم به موفقیت می‌رسیم. ما به قهرمانی جهان فکر می‌کنم و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم و اگر حمایت شویم کسب این عنوان دور از دسترس نیست. اگر تورنمنت گذاشته نشود و هزار اتفاق دیگر در راه آماده‌سازی تیم رخ بدهد، کار را خراب می‌کند، ولی برنامه‌ریزی ما برای قهرمانی جهان است. رکورد خوبی داریم که در همه بازی‌های‌مان به همه حریفان از تیم بزرگسالان تا تیم نوجوانان گل زده‌ایم.

سرمربی تیم نوجوانان درباره اینکه آیا مطرح کردن «هدف قهرمانی جهان» انتظارات را از این تیم بالا نمی‌برد، اشاره کرد: انتظارات باید بالا برود، چون ما از فوتبال لذت می‌بریم. از مطرح کردن این هدف ابایی ندارم و به دنبال این هستم بچه‌ها از فوتبال لذت ببرند. در فوتبال در هر بازی ممکن است پیروز شوید یا مساوی کنید و یا شکست بخورید، ولی اگر با پیش‌بینی‌های نادرست توقعات را پایین بروید این اتفاق خوبی در رده سنی نوجوانان نیست. من بچه‌های تیمم را برای قهرمانی جهان آماده می‌کنم و هر کسی که فکر می‌کند توقعات را باید پایین ببریم در این سن حرکتی منطقی نیست. در این رده ممکن است بهترین تیم را تشکیل دهید، اما حذف شوید با این وجود در نهایت نباید به چیزی به جز برد و قهرمانی فکر کنید. در برخی از بازی‌ها تیم ما یک نیمه 10 نفره بازی کرد و به پیروزی رسید، این نشان می‌دهد روحیه بالایی داریم. به هر ترتیب ممکن است در هر بازی شکست بخوریم، ولی این طبیعت فوتبال است و ربطی به نگرش و تفکر ما ندارد.

وی راجع به اینکه نسل کنونی نوجوانان ایران را چگونه می‌بیند، یادآور شد: نسل فوق‌العاده‌‌ای هستند. نسل قبلی هم خوب بود، ولی این نسل می‌تواند سال بعد چهار پنج بازیکن یا شاید هم بیشتر به تیم‌های بزرگسالان لیگ برتری بدهد. اگر فدراسیون برنامه داشته باشد و حمایت کند این اتفاق رخ می‌دهد و این بازیکنان به جاهای خوبی می‌رسند، ولی اگر اینطور نباشد و فدراسیون آنها را رها کند، هیچکس پیشرفت نمی‌کند. اگر تورنمنت‌ها و تمرینات تعطیل شود هیچکس آنطور که باید و شاید ارتقا پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی