تزریق بودجه قطره‌چکانی از سوی وزارت ورزش به فدراسیون‌ها/ نگرانی بزرگ در راه است!


تزریق بودجه قطره‌چکانی از سوی وزارت ورزش به فدراسیون‌ها/ نگرانی بزرگ در راه است!

نگاهی به میانگین پرداختی وزارت ورزش به فدراسیون‌های مختلف این نگرانی را به وجود می‌آورد که روزهای دشواری در انتظار ورزش است مگر اینکه شرایط تغییر کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بازی‌های آسیایی هانگژو و متعاقب آن بازی‌های المپیک 2024 پاریس، دو رویداد بزرگ و مهمی هستند که ورزش ایران در دو سال آینده پیش‌رو دارد؛ رویدادهایی که از اهمیت زیادی برخوردار است.

در فاصله یک و دو سال تا برگزاری این رویداد، آنچه اهمیت فراوانی دارد، کمک به فدراسیون‌ها به منظور آمادگی بیشتر ورزشکاران و تیم‌ها برای کسب سهمیه است. این در حالی است که تاکنون مبلغ نه چندان زیادی از سوی وزارت ورزش به فدراسیون‌ها داده شده است. میانگین دریافتی فدراسیون‌ها در 6 ماه نخست سال 1401 بین 20 تا 30 درصد بوده که با گذشت نیمی از سال بسیار کم است.

برگزاری اردوهای مختلف برای حفظ آمادگی ورزشکاران و تیم‌ها و همچنین انجام اعزام‌های مختلف به مسابقات برون‌مرزی برای کسب تجربه و آمادگی بیشتر، مواردی هستند که «اکنون» اهمیت فوق‌العاده‌ای دارند و در زمان فعلی باید محقق شوند. قطعاً رسیدن به این دو هدف نیازمند تأمین مالی و پرداخت به موقع کمک‌ها است و مسئولان باید پیش از آنکه فرصت‌ها از دست بروند، اقدام به حل این مسائل کنند. در واقع اگر این کمک‌ها در زمان مقتضی صورت نگیرد و بودجه به صورت قطره‌چکانی تزریق شود، بهانه و توجیه برای فدراسیون‌ها در صورت عدم نتیجه گرفتن فراهم خواهد شد. آن وقت است که نگرانی بزرگ در ورزش به وقوع می‌پیوندد و دیگر زمانی برای جبران وجود نخواهد داشت.

رقابت‌های کسب سهمیه المپیک پاریس در بعضی از رشته‌ها آغاز شده و در برخی دیگر نیز در آستانه شروع شدن است. مسئولان وزارت ورزش باید همت و تلاش بیشتری به خرج دهند و نیازهای مورد نظر ورزشکاران را فراهم کنند تا مشکلی در راه حضور در دو رویداد بزرگ پیش‌رو به وجود نیاید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان