برنامه‌ریزی برای افزایش سودآوری شرکت‌ها در بودجه سال آینده


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تشکیل کمیته مشترک مجلس و وزارت اقتصاد برای آسیب‌شناسی بازار سرمایه، گفت: تلاش خواهیم کرد در این کمیته، مواردی را برای بودجه سال آینده در نظر بگیریم تا زمینه افزایش سود شرکت‌ها و رشد سرمایه‌گذاری را...

برنامه‌ریزی برای افزایش سودآوری شرکت‌ها در بودجه سال آینده

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تشکیل کمیته مشترک مجلس و وزارت اقتصاد برای آسیب‌شناسی بازار سرمایه، گفت: تلاش خواهیم کرد در این کمیته، مواردی را برای بودجه سال آینده در نظر بگیریم تا زمینه افزایش سود شرکت‌ها و رشد سرمایه‌گذاری را فراهم کند.

به گزارش ایرنا، مجید عشقی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: بحث افزایش سودآوری و لزوم تشکیل سرمایه و رشد سرمایه‌گذاری از جمله مشکلات عمده‌ای است که در بلندمدت دست‌به‌گریبان شرکت‌ها می‌شود.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد در کمیته مشترکی که تشکیل شده است، مواردی را برای بودجه سال آینده در نظر بگیریم تا ضمن افزایش سود شرکت‌ها زمینه رشد سرمایه‌گذاری را فراهم کند.

رییس سازمان بورس تأکید کرد: به طور حتم احکامی را در این کمیته خواهیم داشت که منجر به رشد و سودآوری شرکت‌ها خواهد شد.

تشکیل کمیته‌ای مشترک برای آسیب‌شناسی بازار سرمایه/ مسیر بسیار روشنی در انتظار بورس خواهد بود

محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در ادامه این برنامه، گفت: پس از بررسی گزارش‌های ارائه شده تصمیم گرفته شد تا آسیب شناسی بازار سرمایه در کمیته‌ای مشترک بین مجلس و وزارت اقتصاد و در قالب یک تصمیم مهم عملیاتی شود.

وی افزود: قرار است ظرف ۱۰روز آینده پیشنهادها مرتبط به این مسائل از جمله مشوق‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار بگیرد و هم‌زمان اقداماتی مانند قیمت‌گذاری دستوری که نباید در دستور کار قرار بگیرد در قالب یک گزارش مشخص جمع‌بندی و در شورای‌عالی به تصویب برسد، در نهایت با امضای مشترک وزارت اقتصاد و کمیسیون اقتصادی مجلس به رئیس‌جمهور ابلاغ شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: با مبنا قرار گرفتن این تصمیمات در لایحه دولت و اقدامات مهم مجلس در این زمینه مسیر بسیار خوب و روشنی در انتظار بازار سرمایه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، امروز نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای بررسی آخرین وضعیت بازار سرمایه برگزار شد.

نگار کریمی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید