واتس‌آپ محدودیت چت گروهی را به 1024 شرکت‌کننده افزایش داد


واتس‌آپ محدودیت چت گروهی را به 1024 شرکت‌کننده افزایش داد

گروه‌های واتس‌آپ کماکان بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند. سقف تعداد اعضای گروه‌ها در واتس‌آپ برای مدت زمانی طولانی برابر با 256 نفر بود. چنین ظرفیتی برای گروه‌های دوستی و کلاس‌های درس عالی بود؛ اما هنگامی‌که کاربران مایل به ایجاد گروه‌های بزرگ‌تری از افراد...

گروه‌های واتس‌آپ کماکان بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند. سقف تعداد اعضای گروه‌ها در واتس‌آپ برای مدت زمانی طولانی برابر با 256 نفر بود. چنین ظرفیتی برای گروه‌های دوستی و کلاس‌های درس عالی بود؛ اما هنگامی‌که کاربران مایل به ایجاد گروه‌های بزرگ‌تری از افراد جهت چت بودند؛ محدودیت‌ها آشکار می‌شدند.

این سقف اخیرا به 512 نفر افزایش یافت؛ اما واتس‌آپ بار دیگر قصد دارد تا این محدودیت را 2 برابر نماید. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند در چت‌های گروهی با بیش از 1000 شرکت‌کننده حضور پیدا کنند. بر اساس اعلام وبسایت WABetaInfo، واتس‌آپ قابلیت ایجاد گروه‌هایی با حداکثر 1024 عضو را در اختیار مجموعه‌ای از تسترهای بتا قرار داده است.

این موضوع بدان معناست که قابلیت مذکور به‌طور گسترده در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد. تعداد زیادی از کاربران آخرین نسخه بتا صرفا می‌توانند تا 512 نفر را به چت گروهی اضافه کنند. اما بر اساس گزارشات تعداد کمی از افراد به گروه‌هایی با ظرفیت بالاتر دسترسی دارند. این ویژگی برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS ارائه می‌شود.

کاربران در صورت دسترسی به این قابلیت، هنگام ایجاد چت گروهی شاهد افزایش سقف تعداد اعضای گروه خواهند بود. شیوه کارکرد گروه‌هایی با بیش از 1000 عضو در مقایسه با عملکرد فعلی چت‌های گروهی، متفاوت نخواهد بود. در واقع صرفا تعداد بیش‌تری از کاربران گروه قادر به خواندن پیام‌ها و احتمالا پاسخ به آنها خواهند بود.

واتس‌آپ محدودیت چت گروهی را به 1024 شرکت‌کننده افزایش داد

افزودن بیش از 1000 نفر به چت گروهی واتس‌آپ احتمالا احمقانه به‌نظر می‌رسد؛ خصوصا اینکه افزایش 2 برابری سقف تعداد شرکت‌کنندگان چت‌های گروهی واتس‌آپ از 256 به 512 نفر طی ماه‌های گذشته عملیاتی شده است. اما تلگرام به‌عنوان رقیب واتس‌آپ هم‌اکنون امکان پیوستن حداکثر 200 هزار نفر به یک گروه چت را فراهم نموده است. دسترسی به تعداد زیادی از افراد در یک چت گروهی برای اهداف سازمانی یا پخش گسترده‌تر مفید خواهد بود. همچنین این قابلیت در مواقعی که کاربر مایل به ارسال اطلاعات برای تعداد زیادی از افراد بوده و لزوما خواهان دریافت پاسخ از آنها نیست؛ سودمند واقع می‌شود.

همچنین این منبع در ادامه خاطرنشان می‌کند که واتس‌آپ در حال کار روی ابزارهایی برای مدیریت گروه‌های بزرگ‌تر مانند سیستم تائید درخواست عضویت دستی است. چنان‌چه مایل به ایجاد یک چت گروهی بزرگ هستید؛ در این‌صورت بایستی از عضویت در برنامه بتای واتس‌آپ اطمینان حاصل نمایید. با این‌حال دسترسی به چنین قابلیتی تا حدی وابسته با شانس خواهد بود؛ چرا که مشخصه مذکور برای همه کاربران بتا قابل دسترس نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا