تشکیل کمیته تخصصی بازار سرمایه برای افزایش سودآوری شرکت‌ها


تشکیل کمیته تخصصی بازار سرمایه برای افزایش سودآوری شرکت‌ها

کمیته‌های مشترک و تخصصی از کمیسیون اقتصادی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد تا ظرف ۱۰ روز پیشنهادات مربوط به آنچه باید مشوق‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به نشست روز گذشته (سه شنبه) کمیسیون اقتصادی مجلس با وزارت اقتصاد و رئیس سازمان بورس, گفت: بررسی آخرین وضعیت بازار سرمایه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان بورس دستورکار امروز کمیسیون اقتصادی بود که گزارش‌هایی از سوی کمیته تخصصی کمیسیون و سازمان بورس ارائه شد.

پور ابراهیمی افزود: بر اساس تصمیم اخذ شده در نشست دیروز، کمیت‌های مشترک و تخصصی از کمیسیون اقتصادی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد تا ظرف ۱۰ روز پیشنهادات مربوط به آنچه باید به عنوان مشوق‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شود و همزمان آنچه مانند قیمت گذاری دستوری که نباید در دستورکار قرار گیرد، اما متأسفانه اکنون در حال انجام است، لحاظ شود و در قالب گزارشی جمع بندی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: این گزارش پس از تأیید کمیسیون اقتصادی و وزارت اقتصاد به رئیس جمهور ارائه می‌شود تا در لایحه بودجه سال بعد مبنا قرار گیرد.

رئیس سازمان بورس هم در حاشیه این نشست گفت: هدف از تشکیل کمیته تخصصی بازار سرمایه افزایش سودآوری شرکت‌هاست.
مجید عشقی، افزود: یکی از مشکلات عمده شرکت‌های بورسی افزایش سودآوری، لزوم تشکیل سرمایه و رشد سرمایه گذاری است که تلاش شده در کمیته مشترک و در بودجه سال آینده به این موارد توجه بیشتری شود.
رئیس سازمان بورس تصریح کرد: باید به شرکت‌ها کمک کرد تا هم سود آن‌ها افزایش یابد و اینکه رشد سرمایه آن‌ها اتفاق افتد.
در نشست روز سه شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس مقرر شد با تشکیل کمیته تخصصی مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و وزارت اقتصاد ظرف مدت ۱۰ روز آینده پیشنهادات مرتبط با آنچه که به عنوان مشوق‌ها است در قالب یک گزارش مشخص جمع بندی و با امضای مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و وزارت اقتصاد به رئیس جمهور ابلاغ و در لایحه دولت مبنا قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !