پیش‌بینی سقوط 40 درصدی تولید خودرو در اروپا


پیش‌بینی سقوط 40 درصدی تولید خودرو در اروپا

مؤسسه S P گلوبال موبیلیتی گزارش داد بر اساس سناریو بدبینانه ممکن است تولید خودرو در اروپا به خاطر بحران کنونی در حوزه انرژی تا ۴۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر مؤسسه S P گلوبال موبیلیتی امروز هشدار داد این احتمال وجود دارد که تولید خودرو در اروپا به خاطر بحران کنونی در حوزه انرژی تا ۴۰ درصد سقوط کند.

این رقم برابر با کاهش تولید ۴ میلیون خودرو در اروپا در سال ۲۰۲۳ است.

این مؤسسه در گزارش خود با عنوان "زمستان نزدیک است" اعلام کرد که همین حالا چرخه تأمین در صنعت خودروی اروپا به خاطر تبعات شیوع ویروس کرونا و درگیری نظامی روسیه با اوکراین دچار بحران است و قطعی برق و افزایش قیمت حامل‌های انرژی می‌تواند فشار شدیدی را به این صنعت وارد کند.

در این گزارش آمده است با توجه به سر به فلک کشیده شدن قیمت برق و گاز در اروپا وقوع یک زمستان سرد می‌تواند صنعت خودروسازی در اروپا را در خطر تعطیلی خطوط تولید قرار دهد.

مؤسسه S P گلوبال موبیلیتی می‌گوید هزینه تولید خودرو به شدت افزایش یافته و به ازای هر خودرو بین ۶۸۷ یورو تا ۷۷۳ یورو فقط به خاطره افزایش قیمت حامل‌های انرژی افزایش یافته است. این مسئله باعث شده تا شاهد افزایش فشار بر قطعه‌سازان به خصوص شرکت‌های کوچک باشیم.

گلوبال موبیلیتی اعلام کرده که از ابتدای سه ماه کنونی تا پایان سال ۲۰۲۳ نرخ تولید خودرو در اروپا بین چهار تا چهار و نیم میلیون دستگاه در هر بازه سه ماهه پیش بینی می‌شود، اما اعمال محدودیت‌های احتمالی در تأمین برق و انرژی می‌تواند نرخ تولید را به ۲.۷۵ تا ۳ میلیون دستگاه در هر بازه زمانی سه ماهه برساند.

این مؤسسه هشدار داده از آنجا که قطعه سازان اروپایی به دیگر نقاط جهان هم صادرات دارند تمام خودروسازان بین المللی تحت تأثیر بحران کنونی قرار خواهند گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زهرا داوودنژاد چگونه سلطان نوشابه شد؟ + بیوگرافی و تنها عکس همسر جذابش !