مشکل توزیع دارو در استان مرکزی نداریم


مشکل توزیع دارو در استان مرکزی نداریم

اراک- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه مشکلی در توزیع دارو نداریم از داروخانه ها خواست دارو را تنها با نسخه پزشک در اختیار بیماران قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علیمرادیان با اشاره به کمبود دارو در برخی داروخانه‌های استان مرکزی گفت: با توجه به مشکلاتی که در کارخانجات تولیدی بود و مسائلی که در نقدینگی کارخانه‌ها وجود داشت، کمبود در توزیع دارو احساس می‌شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با رایزنی‌های انجام شده و تأمین مواد اولیه از طریق وزارت بهداشت، تولید افزایش پیدا کرده و به زودی با اصلاح قیمت و توزیع بهتر در داروخانه‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

علیمرادیان افزود: در حال حاضر داروها با نسخه در اختیار مراجعه کنندگان به داروخانه‌ها قرار می‌گیرد و از آنجا که آنتی بیوتیک دارویی است که حتماً باید با نسخه پزشک تجویز شود و مصرف بی رویه آن به دلیل کم بودن قیمت، تبعات زیادی دارد و مقاومت میکروبی بدن افراد را بالا می‌برد و عوارض جانبی فراوانی دارد، لازم است که با دستور پزشک توزیع شود.

وی افزود: اکنون روی دو سه قلم دارو که سوسپانسیون هستند و برای مصرف کودکان است، مشکل وجود دارد و امیدواریم برای توزیع آنها نیز تا آخر هفته شرایط بهبود پیدا کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از مدیران داروخانه‌ها خواست داروها را فقط با نسخه پزشک در اختیار بیماران قرار دهند زیرا ارائه و تجویز بدون نسخه پزشک مشکلات زیادی را به همراه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق