افزایش خطر متاستاز مغزی در بیماران مبتلا به سرطان پستان


محققان آمریکایی در مطالعه اخیر خود، نشان داده اند، خطر متاستاز مغزی در میان بیماران مبتلا به سرطان پستان التهابی، بیشتر است. به گزارش سیناپرس، تحقیقات جدید محققان موسسه سرطان Dana-Farber...

افزایش خطر متاستاز مغزی در بیماران مبتلا به سرطان پستان

محققان آمریکایی در مطالعه اخیر خود، نشان داده اند، خطر متاستاز مغزی در میان بیماران مبتلا به سرطان پستان التهابی، بیشتر است.

به گزارش سیناپرس، تحقیقات جدید محققان موسسه سرطان Dana-Farber نشان داده است، در میان افراد مبتلا به سرطان پستان، بیمارانی که به یک زیرگروه نادر به نام سرطان پستان التهابی، مبتلا هستند، با خطر بیشتری برای گسترش یا متاستاز به مغز مواجه هستند.

محققان، داده های 372 بیمار مبتلا به سرطان پستان التهابی مرحله III (مرحله 3) و 159 بیمار مبتلا به سرطان پستان سینه مرحله IV (مرحله 4) را تجزیه و تحلیل کردند.

در طی یک پیگیری متوسط 5 ساله، بروز متاستازهای مغزی در 1، 2 و 5 سال در میان بیمارانی که با مرحله سه بیماری مراجعه کرده بودند، به ترتیب 5٪، 9٪ و 18٪ و در میان بیماران مبتلا به سرطان پستان التهابی مرحله پنج، 17٪، 30٪ و 42% بود.

بیماران مبتلا به سرطان پستان سه گانه منفی، با خطر بالایی مواجه بودند و زمانی که متاستازهای مغزی را تجربه کردند، زمان بقای آنها کمتر از بیماران مبتلا به سرطان پستان گیرنده هورمونی مثبت یا HER2 مثبت که متاستاز مغزی را تجربه کردند، بود.

به گزارش سیناپرس، خطرات بالاتر متاستازهای مغزی، در بیمارانی که سرطان آنها به جز مغز به سایر قسمت ‌های بدن متاستاز داده بود، نیز مشاهده شد.

دانشمندان اظهار داشته اند: بروز نسبتاً بالای متاستازهای مغزی که در جمعیت مورد مطالعه مشاهده می ‌شود، نیازمند تحقیقات بیشتر در مورد نقش بالقوه تصویربرداری نظارتی مغز برای بیماران پرخطر است و همچنین بر نیاز به تصویربرداری از مغز در بیماران مبتلا به سرطان پستان التهابی که با علائم عصبی همراه است، با توجه به شیوع بالای متاستازهای مغزی در این جمعیت، تاکید می ‌کند.

به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی این مطالعه در مجله CANCER قابل دسترسی هستند.

ترجمه: رهاامیدوار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس