با دوستانتان در مورد مشکلاتتان صحبت کنید


مطالعات روان شناسان نشان می دهد: درد دل کردن با یک دوست می تواند برای عزت نفس شما تسکین دهنده، آرامش بخش و خوب باشد. این کار موجب کاهش قابل توجه سطح اضطراب و استرس افراد خواهد شد. به گزارش...

با دوستانتان در مورد مشکلاتتان صحبت کنید

مطالعات روان شناسان نشان می دهد: درد دل کردن با یک دوست می تواند برای عزت نفس شما تسکین دهنده، آرامش بخش و خوب باشد. این کار موجب کاهش قابل توجه سطح اضطراب و استرس افراد خواهد شد.

به گزارش سیناپرس، وقتی با یکی از دوستانتان در مورد مشکلات و نحوه حل آن ها درد دل کرده و مشکلاتتان را تقسیم می کنید، باعث کاهش اضطراب شده و این تجربه در سطوح مختلف از نظر روانی رضایت بخش است. برای شروع، همانطور که همه ما از این چند سال اخیر بسیار آگاه هستیم، رویدادهای جهانی مانند بیماری های همه گیر و جنگ ها می توانند فوق العاده اضطراب آور باشند.

وقتی زمانی را صرف بحث در مورد راه حل های بالقوه مواجه شدن با مشکلاتتان می کنید، دارای حمایت عاطفی شده و نوعی امنیت روانی دریافت می کنید. این عمل حتی اگر در حد حرف زدن بوده و طرف مقابل هیچ اقدام عملی برای کمک به شما انجام ندهند نیز می تواند آرامش بخش و مفید باشد.

علاوه بر این، اگر این گفتگو را با یک دوست صمیمی داشته و در مورد چگونگی حل مشکلات با یک دیگر هم عقیده باشید، این تجربه به تقویت رابطه شما نیز کمک خواهد کرد. به نوعی، شما از مزایای شناخته شده تقویت دوستی لذت می برید

شما ممکن است در مورد مشکلات عمده دنیا از جمله خشکسالی، جنگ، شرایط اجتماعی، فقر و غیره گفتگو کنید و این صحبت ها نقش و تاثیری در بر طرف کردن این معضلات نداشته باشد اما مهم این است که تمرکز گفتگوی شما در مقیاس شخصی شما دو نفر کوچک شده است. به هر حال، ما تمایل داریم که جذب افرادی شویم که ارزش ها و دیدگاه های مشابهی با ما دارند.

به گزارش سیناپرس، بنابراین، اگر مکالمه با یک دوست به شما این حس را بدهد که شما و وی جهان بینی یکسانی دارید، احتمالاً با احساس نزدیکی و تعلق خاطر رضایت ‌بخشی مواجه خواهید شد. علاوه بر این، بیان ارزش ها و باورهای سیاسی خود و تایید آن ها توسط دوستتان، می تواند به تقویت حس اعتماد به نفس شما کمک کند.

روانشناسان این پدیده را شفافیت خود پنداره می نامند که برای عزت نفس و کاهش اضطراب و افسردگی شما خوب است. توصیه می شود اگر این بار دچار مشکلات متعددی شده و نمی دانید باید چه کنید، با یک دوست معتمد، درد دل کنید. حداقل مزیت این عمل، بهتر شدن حال شماست.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: sciencefocus

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)