بررسی «خلاصه سیرت رسول‌الله» و «پیام پیامبر»


 بررسی «خلاصه سیرت رسول‌الله» و «پیام پیامبر»

نخستین نشست از سلسله نشست‌های علمی و فرهنگی با محور بررسی کتاب‌های «خلاصه سیرت رسول الله» و «پیام پیامبر» پنج‌شنبه این هفته ۲۱ مهر در انتشارات علمی و فرهنگی برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان،گروه اندیشه، همزمان با ولادت فرخنده رسول اکرم (ص) و هفته وحدت، نخستین نشست از سلسله نشست‌های علمی و فرهنگی با محوریت کتاب‌های «خلاصه سیرت رسول الله» و «پیام پیامبر» پنجشنبه این هفته ۲۱ مهرماه در انتشارات علمی و فرهنگی برگزار می‌شود.

پیام پیامبر، مجموعه‌ای از سخنان پیامبر اکرم (ص) که از منابع و مجامع حدیثی معتبر شیعه و اهل سنت بهره گرفته و مضمون اصلی آن را احادیث اجتماعی و اخلاقی تشکیل می‌دهد.

خلاصه سیرت رسول‌الله، برگزیده‌ای از کتاب «سیرت رسول‌اللّه» تألیف قاضی فخرالدین محمد بن عبداللّه بن عمر بوده که در قرن هفتم هجری به رشته تحریر درآمده است. مهم‌ترین و قدیمی‌ترین اثر در موضوع سیره رسول خدا نوشته ابن اسحاق (م ۱۵۰ ه‌-) است که ابن هشام آن را تهذیب و تقریر کرده است.عده‌ای این کتاب را ترجمه یا تلخیص کرده‌اند که رفیع‌الدین اسحاق بن محمد همدانی قاضی ابرقوه (۵۸۲-۶۲۳) از جمله مترجمان این اثر است. نام این ترجمه سیرت رسول‌اللّه (ص) است و کتاب حاضر خلاصه آن به شمار می‌رود.

مسعود انصاری و منصور پهلوان به عنوان سخنران و نیز جمعی از اهالی قلم و علاقه مندان به کتاب در این نشست حضور دارند.

این برنامه از ساعت ۱۴:۳۰ برگزار شده و علاقه مندان می‌توانند در آن حضور داشته باشند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا