ویدیو مپینگ به معنای واقعی وارد زندگی روزمره مردم شده است


ویدیو مپینگ در چند سال گذشته به معنای واقعی کلمه وارد زندگی روزمره ما شده و برای اولین بار در سال 1969 توسط والت دیزنی در ایالات متحده به عموم نشان داده شد و افتتاح یک جاذبه جدید بود.

ویدیو مپینگ به معنای واقعی وارد زندگی روزمره مردم شده است

ما مطمئن هستیم که شما حداقل یک ویدئو مپینگ دیده‌اید، اما به احتمال زیاد نمی‌ دانستید که این یک ویدئو مپینگ است.

بنابراین در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم ویدئو مپینگ چیست، کجا می توانید آن را ببینید و اعمال کنید
و همچنین به این سوال پاسخ دهید که چرا پیش بینی می شود در بخش عمده ای از بازار تبلیغات را اشغال خواهد
کرد و به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی تبدیل خواهد شد.
ویدیو مپینگ یک گرایش خاص در هنر سمعی و بصری مدرن است که با در نظر گرفتن هندسه و موقعیت مکانی
آن در فضا، یک طرح سه بعدی بر روی یک جسم فیزیکی از محیط است.
مطلقاً هر شی از چرخ ماشین و کیک عروسی گرفته تا نمای یک ساختمان عظیم می تواند به عنوان سطح ویدیو مپینگ
استفاده شود.ویدئو مپینگ نه تنها می تواند از هر شی به عنوان سطح نمایش استفاده کند، به عنوان مثال می تواند به سادگی،
یک طرح سه بعدی روی دیوار ایجاد کند و هندسه و موقعیت آن را در فضا نیز در نظر بگیرد.
به منظور نشان دادن ویدئو مپینگ، از ترکیب پروژکتور- کامپیوتر (یا لپ تاپ) با نرم افزار ویژه ای مانند POGUMAX Designer استفاده می شود.پروژکتور می تواند ثابت باشد، هنگامی که روی ساختمان، دیوار و غیره پخش می شود.یا متحرک، زمانی که نیاز به طرح ریزی بر روی اشیایی دارید که به طور دوره ای در فضا حرکت می کنند مانند لباس عروسی، کیک عروسی و غیره…
ویدئو مپینگ اغلب از چندین پروژکتور برای ترکیب یا تکرار تصاویر روی پروژکتورها استفاده می کند.
برخلاف فناوری سه بعدی مورد استفاده در فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای، ویدئو مپینگ نیازی به ارائه دستگاه‌های خاص مانند عینک، کلاه ایمنی و… به مخاطب و یا نصب صفحه نمایش ندارد.تنها شرط خاصی که هنگام مشاهده ویدئو مپینگ وجود دارد، نیاز به قرار گرفتن در یک نقطه خاص برای دیدن آن در حجم است.
در مورد مطالبی که با استفاده از ویدئو مپینگ نشان داده می شود، می تواند هم استاندارد باشد یعنی می تواند در موسسات و فعالیت های مختلف روی دیوارهای مختلف استفاده شود، و هم منحصر به فرد، مخصوصا زمانی که برای یک رویداد یا شی خاص ساخته شده است مانند فیلم با ماه عسل، طرح ریزی از منوی یک کافه یا رستوران خاص، یک ویدیو در یک نمای ساختمان خاص، یک طبقه تعاملی انحصاری و غیره.آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانَتو با کادر حرفه ای خود، ویدئو مپینگ های استاندارد و منحصر به فردی را برای کسب و کار شما می سازد.
به طور جداگانه، توجه داشته باشید که ویژگی منحصر به فرد ویدیو مپینگ این واقعیت است که هم می توان از آن عکس گرفت
و هم فیلم گرفت.دقیقاً به دلیل امکان نشان دادن تمام عظمت آنچه که در حال رخ دادن است با دوربین فیلم برداری معمولی و به اشتراک گذاشتن آن با دوستان خود و تعداد نامحدودی از مردم ویدئو مپینگ سه بعدی چنین پیشرفت بزرگی در سال های اخیر داشته است و مورد توجه واقع شده.
ویدیو مپینگ به معنای واقعی وارد زندگی روزمره مردم شده است
ویدیو مپینگ معماری
ویدیو مپینگ معماری یک طرح سه بعدی از یک ساختمان یا دیگر شیء معماری است، طرح بر روی نما، روی دیوار و… که در اجرای محتوای آن، می توان از انواع تولید محتوای ویدئویی مانند ویدئو های رئال، تیزر تبلیغاتی، موشن گرافیک و... استفاده کرد.
این نوع ویدئو مپینگ یکی از پرکاربرد ترین هاست زیرا با آن می توانید مخاطبان زیادی حتی تا چند ده هزار نفر را پوشش دهید. همچنین با کمک نقشه برداری سه بعدی معماری، با توجه به مقیاس آن، می‌توان مخاطب را به یک هیجان واقعی برد، تعداد کمی از مردم می‌توانند در مقابل ساختمان عظیمی که در حال فرو ریختن است و یا پوشیده از گل است و یا حتی به اقیانوس تبدیل می شود بی تفاوت بمانند.
این نوع ویدیو مپینگ اغلب در رویدادهای عمومی بزرگ همانند انواع تعطیلات ایالتی و شهری، از جمله روز شهر استفاده می شود.همچنین ویدئو مپینگ معماری به طور فعال توسط هلدینگ ها و شرکت های بزرگ در تبلیغات محصولاتشان در مناطق مختلف
شهری استفاده می شود.اپل، سامسونگ، بی‌ ام و، نوکیا و دیگر غول‌ های بازار مدت‌ هاست که به نماهای بسیاری از ساختمان‌ های معروف برای نمایش محصولات تبلیغاتی خود علاقه دارند.
چنین تبلیغاتی نه فقط برای ساکنان یک شهر خاص است، بلکه برای افرادی از شهرهای دیگر و از کشورهای دیگر هم است که اگر به صورت گسترده وایرال شود، قطعاً به شاهکار تبلیغاتی بعدی نگاه می کنند.
ویدیو مپینگ به معنای واقعی وارد زندگی روزمره مردم شده است
ویدیو مپینگ داخلی
ویدیو مپینگ داخلی یک طرح ریزی در داخل یک اتاق است که به شما امکان می دهد فضای داخلی را تغییر دهید و راه حل های طراحی جالبی ایجاد کنید.
برخلاف نقشه‌ برداری سه بعدی معماری، این نوع ویدئو مپینگ مستقیماً گروه خاصی از افرادی را که در اتاق هستند، هدف قرار می‌دهد.
پیش بینی می شود که ویدئو مپینگ های داخلی به روشی مورد علاقه برای صاحبان کافه ها، رستوران ها، سالن های ضیافت و سایر موسسات عمومی تبدیل خواهد شد تا بازدید کنندگان خود را غافلگیر کنند و زمانی که آنها در اتاق می گذرانند را افزایش دهند و در نتیجه میانگین درآمد خود را افزایش دهند.از آنجایی که در این مورد دیوارها و نماهای بزرگی وجود ندارد، ویدئوهایی که به مردم نشان داده می شوند در مقیاس بسیار ساده تر هستند.
با این وجود، وقتی پشت میز نشسته اید، نزدیک ترین دیوار به شما به معنای واقعی کلمه زنده است و به فضای وسیعی تبدیل می شود، سپس با موجودات دریایی غیرمعمولی به اقیانوس واقعی تبدیل می شود، سپس به یک چمنزار سبز با پرندگان و پروانه ها ناگهان شروع به سوختن می کند ... غیرممکن است که بی تفاوت بمانید و به وجد نیایید.
ویدیو مپینگ داخلی کاملاً با ذائقه کافه دارها، رستوران دارها، افراد دارای سالن های ضیافت و… برای تبلیغ کسب و کارشان جور
در می آید و محل کسب و کار آن ها را به مکانی محبوب برای ساکنان محلی تبدیل می کند.مردم شروع به صحبت و نوشتن در مورد چنین مکانی می کنند، بنابراین یک زمینه اطلاعاتی بسیار خوبی ایجاد می کنند که به هجوم بیشتر بازدیدکنندگان و بالا بردن وضعیت آن جا کمک می کند.

بنابراین کافه ها و رستوران هایی که دارای ویدئو مپینگ هستند، در مقایسه با مکان هایی که از داشتن آن محروم اند، شانس بیشتری برای گرفتن حق برگزاری جشن دارند و مشتری بیشتری به آنها مراجعه می کنند.آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانَتو با داشتن خلاق ترین و با تجربه ترین تیم می تواند گزینه مناسبی برای کمک به شما باشد، تا شما هم ویدیو مپینگ مناسب با کسب و کار خود را داشته باشید.
ویدیو مپینگ روند جدیدی است که به صورت پویا در حال توسعه است که جایگزین دیدگاه سنتی تبلیغات و ارائه اطلاعات خواهد شد و ارائه اطلاعات در قالب ویدیویی را به سطح کاملاً جدیدی می رساند.
ویدیو مپینگ می تواند توسط شرکت های بزرگ و حتی غول های صنعت و همچنین کاربران عادی مورد استفاده قرار گیرد، که باعث می شود کاملاً در دسترس همه دسته از افراد باشد، به این معنی که به زودی، در حدود ۵ تا ۱۰ سال آینده، ویدئو مپینگ ها در هر خانه ای باشد.
همانطور که بررسی کردیم، متوجه شدین که ویدئو مپینگ ها علاوه بر جذابیت زیادی که دارند، با جادویی که دارند بسیار در ذهن ها تاثیر گذار هستند و تجربه ای به یاد ماندنی برای مخاطبین هستند.در کنار تمام این ویژگی ها ویدیو مپینگ ها برای صاحبین مشاغل روش تبلیغاتی به حساب می آید که سود آن ها را به چندین برابر می رساند.آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانَتو می تواند شما را در این مسیر همراهی و کمک کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری