تاکید بر ضرورت تعامل قوه قضاییه و وزارت دادگستری


تاکید بر ضرورت تعامل قوه قضاییه و وزارت دادگستری

وزیر دادگستری بر ضرورت تعامل جدی بین قوه قضاییه و دولت برای رسیدن به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، امین حسین رحیمی در مراسم تکریم و معارفه قائم مقام معاون راهبردی و همچنین رئیس مرکز سند تحول قوه قضائیه، گفت: در قوه قضائیه نیروهای توانمند زیادی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها کشف نشده و امروز دو نفر از این نیروها شناسایی و در پست‌های مدیریتی به‌کارگیری شدند.

وزیر دادگستری ضمن تبریک انتصاب حسین اعظمی و حجت‌الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی به عنوان نیروهای توانمند قوه قضائیه، از زحمات کاظمی و سقاب اصفهانی قدردانی و تشکر کرد و گفت: من به نمایندگی از دولت آمده‌ام چراکه آقای کاظمی و آقای اصفهانی هر دو در دولت شروع به کار خواهند کرد.

رحیمی از تعامل جدی بین قوه قضائیه و دولت برای رسیدن به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ابراز رضایت کرد.

وزیر دادگستری مهم‌ترین اقدامات این وزارت خانه را در بخش کنوانسیون حقوق کودک و پیگیری وضعیت متهمان تبعه ایران در سایر کشورها عنوان و بر ضرورت تعامل جدی بین قوه قضائیه و دولت برای رسیدن به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کرد.

سیدمحمد صاحب‌کار معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: معاونت راهبردی، مسئولیت سنگین برنامه‌ریزی و پیگیری اجرای راهبردها را به عهده دارد و یکی از مهم‌ترین موضوعات اخیر در قوه قضائیه که سند تحول قضائی بوده هم در این معاونت پیگیری و تصویب شد که به تأیید رهبر معظم انقلاب رسیده است.

وی از زحمات آقایان کاظمی و اصفهانی قدردانی کرد و مسئولیت جدید آقای اعظمی و ابراهیمی را تبریک گرفت و برای همه این افراد آرزوی موفقیت کرد.

حسین اعظمی قائم مقام معاون راهبردی قوه قضائیه در ادامه به بیان برنامه‌های آتی خود پرداخت و مهم‌ترین اولویت‌های کاری خود را اصلاح فرآیندهای دادگستری، قضا زدایی و جرم‌زدایی عنوان کرد که نتیجه آن کاهش حجم کار کارکنان و افزایش بازخورد خواهد بود.

وی همچنین تشکیل کارگروه‌های متناظر انجام شورای تحول، بازنگری شاخص‌های ارزیابی عملکرد ۱۴ دوره و نظارت بر اجرای برنامه‌ها را از دیگر برنامه‌های کاری خود عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی رئیس مرکز سند تحول قوه قضائیه نیز سند تحول را یکی از مهم‌ترین شوهاد انکارناپذیر برشمرد که در قوه قضائیه تدوین شده و گفت: یکی از نقاط سند تحول این است که از کلیات پرهیز کرده و راهکار را عملیاتی تدوین و طراحی کرده است و علاوه بر نوشتن و تصویب این سند، مسئله اجرای آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه کاظمی، قائم مقام پیشین معاون راهبردی قوه قضائیه و اسماعیل سقاب اصفهانی رئیس سابق ستاد تحول قوه قضائیه به بیان گزارش اقدامات انجام شده و قدردانی از همکاران پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...