واحدهای تولیدی برگزیده استاندارد در اردبیل معرفی می‌شوند


واحدهای تولیدی برگزیده استاندارد در اردبیل معرفی می‌شوند

اردبیل- مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: همزمان با روز ملی استاندارد واحدهای نمونه تولیدی و مدیران برتر کنترل کیفیت معرفی و تجلیل می‌شوند.

هاشم علایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تبریک فرا رسیدن هفته استاندارد اظهار کرد: ۱۴ اکتبر مصادف با ۲۲ مهر به عنوان روز جهانی استاندارد طبق روال سال‌های گذشته برنامه‌هایی در طول هفته استاندارد متناسب با نامگذاری اعلام شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل انتخاب واحد تولیدی نمونه از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و ارزیابی کارشناسان این اداره کل، یک واحد تولیدی و یک مرکز آموزشی همکار برای ورود به فرآیند انتخاب در سطح ملی به سازمان معرفی می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل با بیان اینکه ۶ واحد تولیدی و هفت مدیر کنترل کیفیت به عنوان برگزیده انتخاب شدند، گفت: انتخاب واحدهای تولیدی نمونه ملی و نمونه استانی از طریق سامانه نظارت بر اجرای استاندارد بر اساس معیارهایی از قبیل استمرار کیفیت، ارتقای سطح تکنولوژی، تحقیق و توسعه صادرات محصول و رعایت معیار مصرف انرژی و… انجام شده است.

علایی افزود: همچنین انتخاب مدیران کنترل کیفیت برگزیده استانی بر اساس معیارهایی همچون ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، مشارکت در دوره‌های آموزشی ارائه مقالات مرتبط با فعالیت واحد تولیدی، مشارکت در تدوین استانداردهای ملی و… پس از بررسی مدارک و مستندات مزبور و تأیید کمیته فنی انجام می‌گیرد.

وی به برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته استاندارد نیز اشاره کرد و ادامه داد: تجدید میثاق کارکنان اداره کل استاندارد استان با آرمان‌های والای شهدا، تجلیل از واحدهای نمونه استانی و برگزیده با حضور مقامات استانی و دیدار مدیرکل و کارکنان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از جمله این برنامه‌ها است.

علایی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نشست صمیمی مدیران واحدهای تولیدی نمونه ملی و برگزیده با استاندار اردبیل، تشکیل شورای استاندارد به ریاست استاندار، امضای تفاهمنامه با دستگاه‌های اجرایی مرتبط و اعطای پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی واجد شرایط از برنامه‌های تدارک دیده شده برای گرامیداشت هفته استاندارد در اردبیل است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: همچنین در این هفته با حضور کارشناسان اداره کل استاندارد، در مدارس اردبیل شاهد ترویج فرهنگ استاندارد در بین دانش‌آموزان نیز خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان