چگونه خواب ها را تعبیر کنیم: 29 روش تعبیر خواب واقعی


چگونه خواب ها را تعبیر کنیم: 29 روش تعبیر خواب واقعی

تعبیر خواب ها و رویاها یک راه جالب برای به دست آوردن بینش در ذهن ناخودآگاه است. بسیاری از مردم نیز بر این باورند که رویاها می‌توانند به شما در درک بهتر آن‌چه که در زندگی شما در زمان بیداری اتفاق می‌افتد کمک کنند. اگر میخواهید رویاهای خود را...

تعبیر خواب ها و رویاها یک راه جالب برای به دست آوردن بینش در ذهن ناخودآگاه است. بسیاری از مردم نیز بر این باورند که رویاها می‌توانند به شما در درک بهتر آن‌چه که در زندگی شما در زمان بیداری اتفاق می‌افتد کمک کنند. اگر میخواهید رویاهای خود را تعبیر کنید، لازم است یک دفترچه بردارید و آن را برای ثبت رویاهای‌تان اختصاص بدهید. سپس می‌توانید هر عنصری را در رویایی که دیده‌اید تجزیه و تحلیل کنید تا نتیجه بگیرید که چه چیزی برای شما اهمیت دارد. در نهایت می‌توانید تعیین کنید که خواب‌تان چه معنایی داشته‌است.

چگونه خواب ها را تعبیر کنیم

الف. داشتن یک دفترچه یادداشت مخصوص ثبت رویاها

چگونه خواب ها را تعبیر کنیم: 29 روش تعبیر خواب واقعی

۱. یادداشت‌تان را کنار تخت‌تان قرار دهید. شما هر شب خواب می‌بینید، حتی اگر آن‌ها را به خاطر نیاورید. نوشتن می‌تواند به شما در به یاد آوردن رویاها کمک کند. کنار دفترچه‌تان یک مداد یا خودکار هم قرار بدهید. به این ترتیب به محض این‌که از خواب بیدار شوید، خوابی که دیده‌اید را یادداشت خواهید کرد.

* فراموش نکنید که دفترچه‌ی ثبت خواب را در سفر نیز به همراه داشته باشید.

* بهتر است که تاریخ همه‌ی یادداشت‌ها را نیز قید کنید. در صورتی که تمایل دارید، می‌توانید زیر هر یادداشتی، قسمتی را برای نوشتن تعبیر خواب خالی بگذارید.

۲. لحظه‌ای که از خواب بیدار می‌شوید، چشم‌های‌تان را بسته نگه داشته و سعی کنید تا جایی که می‌توانید خوابی را که شب گذشته دیده‌اید، به یاد بیاورید. سپس آن‌ها را یادداشت کنید. عادت کنید که هر روز صبح و در حالی که هنوز در رختخواب هستید، رویای شب گذشته را ثبت کنید. بعد از این‌که از خواب بیدار می‌شوید بیش‌ترین قسمت‌های خواب‌تان را به یاد می‌آورید. اگر چند دقیقه صبر کنید، خواب کم کم در ذهن‌تان کمرنگ می‌شود و از بین می‌رود.

– حتی به حمام هم نروید، چون این کار به ذهن‌تان زمان می‌دهد که خواب را فراموش کند!

– در صورتی یک تعبیر معنادار خواهید داشت که جزئیات بیشتری را به یاد داشته باشید.

۳. هر چیزی را که به یاد می‌آورید ثبت کنید. مثلا این‌که چه کاری در خواب انجام می‌دادید، چه کسی با شما بود و چه احساسی داشتید. هر چیزی که دیدید، می‌تواند یک نماد باشد. تا جایی که می‌توانید بنویسید. برخی افراد حتی آن‌چه را که در رویا و خواب دیده‌اید، نقاشی می‌کنند! چیزهایی که می‌توان نوشت عبارتند از:

– احساسی که در خواب داشته‌اید

– آدم‌هایی که در خواب دیده‌اید

– حیوانات

– در خواب کجا بودید

– رنگ‌ها

– اگر در خواب به جایی رفته‌اید، وسیله‌ی حمل و نقل چه بود

– اگر به سفر رفتید، مقصد کجا بود

– موضوع خواب‌تان چه بود، البته در صورتی که موضوعی داشته‌است

۴. در صورتی که خواب‌تان موضوع و داستانی نداشت، ابدا از خودتان داستان درنیاورید. کاملا عادی است که خواب و رویا هیچ موضوعی نداشته باشد. با این حال، ذهن آگاه شما می‌خواهد داستان خود را از خوابی که دیده‌اید خلق کند. در برابر این میل مقاومت کنید! فقط آن‌چه را بنویسید که به یاد می‌آورید، حتی اگر فقط یک سری احساس و تصاویر تصادفی تنها چیزهایی باشد که به ذهن‌تان می‌رسد. به این ترتیب تعبیر درستی از خواب‌تان خواهید داشت و بیهوده داستان‌پردازی نمی‌کنید.

– اگر وسوسه شدید که رویای‌تان را به یک داستان تبدیل کنید، فقط روی احساسی که داشتید، آن‌چه که دیدید، و صفت‌هایی برای توصیف صحنه‌ها تمرکز کنید.

– به عنوان مثال، ممکن است در خواب ببینید که در جنگل گم شده‌اید، و توسط یک گرگ تحت تعقیب قرار گرفته‌اید. علاوه بر نوشتن آن‌چه اتفاق افتاده و احساسی که داشته‌اید، ممکن است چندین درخت برای نشان دادن جنگلی که در رویای‌تان دیده‌اید، بکشید همراه با کلماتی مانند “گم شده”، “تحت تعقیب بودن” و “گرگ”.

۵. سعی نکنید رویا را در حالی که ثبت می‌کنید، تعبیر کنید. این کار می‌تواند روی آن‌چه که شما نوشتید تاثیر بگذارد و باعث تغییر یا حذف جزئیات مهم از رویا شود. ابتدا سعی کنید هر چه را که اتفاق افتاده‌است و در یاددارید، بنویسید. بعدا می‌توانید آن را تعبیر کنید.

۶. برای هر رویا نامی انتخاب کنید. شناسایی یک موضوع خاص یا آن‌چه بیش‌تر به ذهن‌تان می‌رسد، نوعی چالش برای مغزتان است. به دنبال عناوینی که معنادار یا هدف‌دار هستند نباشید. فقط از همان چیزی که اول به ذهن‌تان می‌رسد استفاده کنید. این کار می‌تواند به شما در درک بهتر آن‌چه که واقعا در مورد رویای‌تان احساس می‌کنید کمک کند.

– به عنوان مثال، می‌توانید برای رویای جنگل که در بالا توضیح داده شده عنوانی مانند “تعقیب”، “جنگل‌ ترسناک” یا “ترس و دویدن” انتخاب کنید.

ب. تجزیه و تحلیل رویاها

۱. از خودتان راجع به رویا و خوابی که دیده‌اید، سوال کنید. سوالاتی که مطرح می‌شوند نقطه شروع فوق‌العاده‌ای هستند زیرا به شما کمک می‌کنند تا رویا را به چند قسمت مجزا تقسیم کنید. سؤالاتی که می‌پرسید، بسته به این‌که رویای شما چیست، متفاوت هستند، چرا که معانی و ارتباطات پشت عناصر فردی در آن رویا را مورد سوال قرار می‌دهید. در این‌جا چند نمونه از سوالاتی را می‌بینید که می‌توانید در مورد خواب‌تان بپرسید:

ـ‌ آیا در خواب تنها بودم؟

– چه کس دیگری آن‌جا بود؟ آیا حضور کسی را حس کردم؟

– چه احساسی داشتم؟

– مکان خواب را چه‌طور توصیف می‌کنم؟

– مکان خواب چه معنایی برای من داشت؟

– این تصویر برای من چه معنایی دارد؟

– کاری که در خواب انجام دادم چه معنایی برای من دارد؟

– آخرین باری که من با این آیتم در زندگی واقعی مواجه شدم، چه زمانی بود؟

۲. احساسات زیربنایی را شناسایی کنید. احساساتی که در رویای‌تان داشته‌اید می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این باشد که شما در زندگی واقعی‌تان نیز همان احساسات را دارید. با این حال، وضعیت رویای شما ممکن است متفاوت از واقعیت باشد. ظاهرا به نظر نمی‌رسد که رویای‌تان با زندگی واقعی‌تان ارتباط داشته باشد، اما تمرکز بر این‌که چه احساسی در خواب داشتید، می‌تواند به شما در پیدا کردن معنا و مفهوم کمک کند.

– به عنوان مثال، چنین سؤالاتی از خودتان بپرسید: «این رویا چه احساسی در من ایجاد کرد؟» و «آیا اخیرا چنین احساساتی را در زندگی بیداری‌ام تجربه کرده‌ام؟»

– مثلا، ممکن است در آن خوابی که یک گرگ شما را در جنگل تعقیب می‌کند احساس ترس یا وحشت داشته‌اید. چنین خوابی می‌تواند به این معنی باشد که شما در یک وضعیت ترسناک در زندگی واقعی‌تان به دام افتاده‌اید.

۳. مکان خواب را بررسی کنید. جایی که رویا در آن اتفاق می‌افتد اهمیت زیادی دارد و همچنین حالت آن مکان. به عنوان مثال، یک جنگل می‌تواند روشن و پر از آرامش باشد، یا می‌تواند تاریک و ترسناک باشد. علاوه بر این، مهم است که خوتان شخصا چه احساسی در مورد آن مکان در خواب داشتید.

– چنین سوالاتی از خودتان بپرسید: آیا خواب‌تان در جایی بود که شما را به وحشت می انداخت؟ آیا این محل در زندگی واقعی هم به شما استرس وارد می‌کند؟ آیا منطقه‌ی آرامش و راحتی شما است؟ آیا در مکانی مانند همانی که در خواب دیدید چنین اتفاقی برای‌تان رخ داده‌است؟ آیا مکان خواب‌تان شما را به یاد دوران خوبی در زندگی‌تان می‌اندازد؟

– به عنوان مثال، یک ساحل می‌تواند برای دو نفر متفاوت بر اساس تجربیات‌شان معانی متفاوتی داشته باشد. یک ساحل می‌تواند جایی سرگرم‌کننده برای کسی که یک تعطیلات لذت‌بخش را در آن سپری کرده‌است، باشد، اما همین مکان ممکن است برای کسی یک بار تا مرز غرق شدن در آب رفته‌است، نمادی از ترس باشد.

۴. روی شخصیت‌های دیگر یا حیواناتی که در خواب‌تان حضور داشتند، فکر کنید. پس‌زمینه را با شخص یا حیوان و آن‌چه که ممکن است برای شما نماد باشد، در نظر بگیرید. همچنین مهم است که در خواب چه احساسی نسبت به آن شخص یا حیوان داشتید. آیا با او دعوا می‌کردید؟ آیا آن‌ها در تلاش برای کمک به شما بودند؟ یا فقط در خواب‌تان حضور داشتند؟ پاسخ این سوالات را در تجزیه و تحلیل‌تان جای بدهید.

– آیا اخیرا با این شخص دعوا کرده‌اید؟ شاید خواب‌تان به همان بحث و جدل مربوط باشد.

– یا مثلا آیا این شخص چیزی را برای شما آشکار می‌کند؟ به عنوان مثال، معلم مورد علاقه شما می‌تواند در رویای شما ظاهر شود، زیرا ذهن ناخودآگاه‌تان می‌خواهد چیزی را به شما بیاموزد.

– افرادی که در رویای خود می‌بینید بیش‌تر خود شما را نشان می‌دهند تا آن شخص را. به عنوان مثال، دیدن خواهرتان که در خواب‌تان در کالج است، ممکن است میل شما را به یادگیری و دنبال کردن فرصت‌ها نشان بدهد و ارتباطی با خود خواهرتان نداشته باشد.

– اگر از سگ‌ها می‌ترسید، یک سگ در رویای شما ممکن است نوعی تهدید را نشان بدهد. و از سویی دیگر، در صورتی که یک سگ برای محافظت از خودتان در زندگی واقعی‌تان دارید، دیدن سگ در خواب می‌تواند به معنای احساس امنیت باشد.

۵. تصاویر یا نمادها را در رویایی که دیده‌اید مشخص کنید. آن‌ّها می‌توانند هر چیزی که در رویای شما ظاهر می‌شود، باشند. به این فکر کنید که این تصاویر یا نمادها چه چیزی را می‌خواهند به شما نشان بدهند. آن‌ها چه احساسی به شما می‌دهند؟ چه فکری را در سرتان می‌اندازند؟ در زندگی واقعی چه کاربردی برای شما دارند یا چه‌طور از آن‌ها استفاده می‌کنید؟ خوب فک کنید و ببینید کدام نماد یا تصویر می‌تواند برای شما معنایی داشته باشد.

– اگر چندین تصویر یا نمادی را به یاد داشته باشید، روی آن‌چه که معنادارتر از بقیه به نظر می‌رسد، تمرکز کنید.

– اگر با همان تصاویر یا نمادها به طور مکرر مواجه شدید، ایده‌ی خوبی است که کلیدی برای فهم معنای آن‌ها خلق کنید. به این ترتیب می‌توانید خواب‌های‌تان را سریع‌تر تعبیر کنید. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که اغلب زمانی که احساس خوبی در مورد یک وضعیت دارید، خواب یک پرنده‌ی آزاد و رها را می‌بینید، اما زمانی که دچار مشکل و گرفتاری هستید، ممکن است پرنده‌ای را در قفس ببینید.

۶. به دنبال موضوعات تکرار شونده در رویاهای‌تان باشید. این موضوع تکرارشونده می‌تواند فکری باشد که در رویا به سرتان زده، احساساتی که در طول رویاهای‌تان همیشه تجربه کرده‌اید یا نمادی که مدام مشاهده کرده‌اید، و غیره. به این فکر کنید که این موضوع چه ارتباطی با زندگی شما در زمان بیداری دارد. در برخی موارد ممکن است واضح باشد که رویای شما مربوط به زندگی واقعی شما است، اما بعضی وقت‌ها خواب و رویا ممکن است به عنوان یک استعاره عمل کند که در این صورت باید بیش‌تر آن را بررسی کنید.

– به عنوان مثال، ممکن است فکر تکرار شده در رویای‌تان این بوده‌است که چیزهایی را از دست می‌دادید و قادر به نگهداری چیزهایی که در دست‌تان دارید نیستید. شما می‌توانید این احساس را به یک وضعیت واقعی در زندگی‌تان ارتباط بدهید که در آن یک مورد مهمی را که برای کار یا مدرسه نیاز دارید از دست داده‌اید.

– از سوی دیگر، ممکن است یک رویا داشته باشید که در آن مرتبا تحت تعقیب هستید و تهدید می‌شوید. این می‌تواند یک استعاره برای احساس عدم امنیتی باشد در محل کار یا مدرسه دارید.

۷. فقط در صورتی که برای فهمیدن معنای خواب‌تان به مشکل برخوردید از کتاب تعبیر خواب استفاده کنید. کتاب‌های تعبیر خواب یک ابزار محبوب برای تجزیه و تحلیل رویاها هستند، اما بسیاری از کارشناسان می‌گویند که این کتاب‌ها چندان فایده‌ای ندارند به این دلیل که یک نماد یکسان می‌تواند معانی مختلفی برای آدم‌های مختلف داشته باشد. بهتر است روی آن‌چه که در رویای‌تان احساس کردید تمرکز کنید و این‌که هر آیتمی در رویای‌تان چه معنایی دارد. با این حال، ممکن است بخواهید از یک کتاب تعبیر خواب برای کسب بینش بیش‌تر یا پیدا کردن تعابیر دیگر استفاده کنید.

– شما می‌توانید کتاب‌های تعبیر خواب را به صورت چاپی یا آنلاین پیدا کنید.

– به عنوان مثال، ممکن است چندین خواب دیده باشید که یک کلید در همه‌ی آن‌ها بوده‌است. در این صورت ممکن است بخواهید معانی رایجی را که برای نماد کلید وجود دارد، جستجو کنید.

پ. شناخت استعاره‌های رایج خواب

1.در صورتی که خواب مرگ دیدید، دقت کنید و ببینید که آیا به تازگی چیزی در زندگی‌تان پایان یافته‌است. شاید این خواب‌ها ترسناک باشند، اما دیدن مرگ در خواب معمولا به معنای مرگ واقعی نیست. اگر در خواب مرگ را ببینید، به این فکر کنید که چه اتفاقاتی در زندگی‌تان افتاده‌است. مرگ در خواب به این معنا است که چیزی در زندگی شما پایان یافته‌است و شرایط برای یک شروع جدید مهیا است.

– برای مثال ممکن است به تازگی از مدرسه فارغ‌التحصیل شده باشید. هرچند این یک پایان است اما در واقع شروع فوق‌العاده‌ای برای مرحله‌ای جدید در زندگی‌تان محسوب می‌شود.

۲. روی وسیله‌ی نقلیه‌ای که در خواب با آن سفر کرده‌اید فکر کنید. دیدن نقل مکان یا سفر در خواب معمولا به معنای جهتی که زندگی‌تان به خود گرفته‌است، مقدار کنترلی که روی زندگی‌تان دارید و موانعی که در مسیر سفرتان دارید، ‌است. اگر خودتان در حال رانندگی هستید معلوم می‌شود که کنترل امور در دست‌تان است، اما اگر شخص دیگری پشت فرمان است یعنی که کنترل امور را به خوبی در دست ندارید.

– برای مثال یک ماشین خراب می‌تواند به این معنا باشد که در زندگی‌تان گرفتاری‌ها و مشکلاتی دارید.

۳. پرواز در خواب را با گرفتن کنترل امور زندگی در دست‌تان مرتبط بدانید. به این دقت کنید که موقع پرواز در خواب چه احساسی داشتید. اگر در ارتفاع بالا پرواز می‌کنید و احساس خوبی هم دارید، احتمالا از شر فشاری در زندگی‌تان خلاص خواهید شد. این خواب همچنین می‌توانید به معنای در دست داشتن کنترل امور باشد. بااین حال پرواز در ارتفاع کم و تلاش برای بالا رفتن می‌تواند به این معنا باشد که تحت فشار هستید و کنترل چیزی از دست‌تان رفته‌است.

۴. به این فکر کنید که موقع دیدن خواب سقوط، چه احساسی داشتید. افتادن می‌تواند چندین معنی داشته باشد. می‌تواند به این معنی باشد که احساس می‌کنید کنترل چیزی از دست‌تان خارج شده‌است. سقوط کردن از جایی در خواب همچنین می‌تواند به این معنا باشد که باید چیزی را کنار بگذارید یا مجبور هستید چیزی را کنار بگذارید.

– در صورتی که احساس آرامش داشته‌اید، ممکن است به این معنا باشد که در زندگی‌تان چیز ناخوشایندی شما راتحت تاثیر قرار داده‌است.

– در صورتی که در خواب‌تان احساس ترس داشتید، ممکن است به این معنا باشد که در زندگی‌تان احساس ناتوانی در کنترل امور را دارید.

۵. اگر در خواب دیدید که کسی دنبال‌تان می‌کند، ممکن است در زندگی واقعی‌تان مدام از چیزی پرهیز می‌کنید. معمولا تحت تعقیب قرار گرفتن در خواب به این معنا است که در زندگی واقعی‌تان چیزی وجود دارد که تمایل دارید یا لازم است که آن را تحت کنترل دربیاورید. این خواب ممکن است به لحاظ استعاری به این معنا باشد که در حال فرار کردن از آن مشکل هستید اما ضمیر ناخودآگاه‌تان می‌خواهد که با آن روبرو شوید.

– برای مثال ممکن است از کارهای‌تان عقب افتاده باشید و لازم باشد برای برگشتن به نظم، برنامه‌ریزی کنید.

۶. در صورتی که در خواب دیدید که گم شده‌اید باید به دنبال دلایلی در زندگی‌تان بگردید. احساس گم شدن در یک رویا یا جستجوی چیزی که گم شده‌است معمولا به این معنا است که در زندگی واقعی‌تان احساس اضطراب و درماندگی دارید. این احتمال وجود دارد که در موقعیت خاصی در زندگی‌تان احساس گیجی و سردرگمی دارید.

– برای مثال ممکن است در تلاش برای پیدا کردن کاری باشید اما شایستگی‌ها یا تجربیات لازم را برای گرفتن آن شغل نداشته باشید.

۷. اگر در خواب دیدید که سر جلسه‌ی امتحان هستید اما هیچ چیز بلد نیستید، عملکردتان را مورد تفکر قرار بدهید. نشستن سر جلسه‌ی امتحان بدون آمادگی یکی از شایع‌ترین و استرس‌آورترین رویاها است. این رویا می‌تواند به این معنی باشد که احساس می‌کنید عملکرد درستی در زندگی‌تان ندارید. ممکن است بدان معنا باشد که احساس می‌کنید درسی را که باید می‌آموختید، یاد نگرفته‌اید.

۸. برهنگی در خواب غالبا نشان‌دهنده‌ی آسیب‌پذیری است. برهنه بودن در واقع راهی است برای این‌که خودتان را در مقابل جهان افشا کنید، چیزی که شما را در معرض آسیب قرار می‌دهد. اگر در خواب دیدید که برهنه هستید و از این بابت احساس خوبی ندارید، احتمالا در زندگی واقعی‌تان چیزی وجود دارد که می‌خواهید پنهان کنید یا ممکن است در مورد موضوعی حمایت لازم را دریافت نکرده باشید. این خواب احتمالا به این معنا است که نگران هستید.

۹. اگر در خواب دیدید که دندان‌تان افتاد، نترسید! این رویا معمولا به این معنی است که شما مضطرب، بدون صلاحیت یا بدون قدرت هستید. به عنوان مثال، ممکن است احساس کنید که آماده‌ی پذیرش یک مسئولیت جدید نیستید. واکنش شما و شخصیت‌های دیگری که در خواب‌تان دارید نسبت به افتادن دندان، به شما می‌گوید که چه احساسی در مورد این موقعیت دارید.

– به عنوان مثال، اگر مادرتان را در این خواب ببینید و او اهمیتی نمی‌دهد که دندان‌های شما دارند می‌افتند، به این معنا است که شما احساس می‌کنید مادرتان نسبت به احساسات شما در مورد مشکلی که اخیرا با آن دست و پنجه نرم می‌کنید، توجهی ندارد. این خواب همچنین می‌تواند اذعان ذهن ناخودآگاه شما باشد بر این‌که مادرتان معتقد است شما به اندازه‌ی کافی صلاحیت دارید تا مسئولیت جدید را بر عهده بگیرید.

د. تعیین معنای خواب و رویا

۱. این نکته را درک کنید که رویاها پیش‌بینی آینده نیستند. بعضی از آدم‌ها بر این باورند که رویاها می‌توانند آینده را پیش‌بینی ‌کنند. با این حال، کارشناسان بر این باورند که چنین چیزی درست نیست. در عوض، رویاها داستان‌هایی هستند که در هنگام خواب به خودتان می‌گویید. در بعضی موارد، خواب و رویاها ممکن است به شما کمک کنند تا وضعیتی را که در زندگی بیداری‌تان دارید پشت سر بگذارید یا با احساسات‌تان کنار بیایید.

– اگر گاهی خواب ناخوشایندی می‌بینید که شما را به واهمه و ترس انداخته‌است، نگران نباشید. در عوض، روی احساساتی که در خواب داشتید، تمرکز کنید. شاید یک وضعیت واقعی در زندگی‌تان سبب شده که چنین احساسی داشته باشید.

۲. تمام قسمت‌های جداگانه‌ی خواب‌تان را کنار هم قرار بدهید. هنگامی که هر بخشی از رویای‌تان را تجزیه و تحلیل کردید، می‌توانید همه‌ی آن‌ها را با هم ترکیب کنید. به این ترتیب می‌توانید تعبیر عمیق‌تری از رویای‌تان داشته باشید.

– مکان رخ دادن خواب با شخصیت‌ها و نمادهایی که دیدید چه ارتباطی دارند؟

– هر قسمت از خواب چه تاثیری روی قسمت‌های دیگر خواب دارد؟

– اگر همه‌ی قسمت‌های خواب را روی هم بگذارید، چه معنایی برای‌تان شکل می‌گیرد؟

۳. رویا را به شرایط زندگی واقعی‌تان متصل کنید. برخی از رویاها ساده و به راحتی قابل تعبیر هستند. ممکن است همان روز با شخص یا مکانی که در خواب‌تان دیده‌اید، مواجه شده باشید. با این حال، رویاهای دیگر ممکن است به عنوان استعاره‌ای برای چیزی که در زندگی شما رخ می‌دهد، عمل ‌کنند. از تجزیه و تحلیل خودتان برای تعیین ارتباط خوابی که دیده‌اید و زندگی بیداری‌تان استفاده کنید.

– به عنوان مثال، خواب دیدن در مورد چیزی که روز قبل رخ داده ممکن است یک پاسخ ساده داشته باشد. اگر با مادرتان دعوا کرده‌اید و همین را نیز در خواب دیدید، مشخص است که خواب‌تان همان دعوا را به تصویر کشیده‌است.

– از سویی دیگر، اگر در خواب‌تان ببینید که خانه‌تان آتش گرفته و نمی‌توانید فرار کنید، این خواب احتمالا یک استعاره برای اتفاقی است که در زندگی شما در حال رخ دادن است.

۴. به ندای درونی‌تان گوش بدهید. هیچ کس به اندازه‌ی شما خودتان را نمی‌شناسد! همین باعث می‌شود که بهترین فرد برای تعبیر رویاهای‌تان خودتان باشید. اگر فکر می‌کنید رویای شما فلان معنا را دارد، آن را بپذیرید.

۵. عشق و عاشقی و دیدن رابطه‌ی جنسی در خواب چه معنایی دارد؟ این رویاها به ندرت با احساس عشق و رابطه‌ی جنسی در زندگی واقعی شما ارتباط دارند. اغلب، عشق و رابطه‌ی جنسی در خواب دیدن به معنای ارتباطات صمیمانه در زندگی واقعی است. ممکن است به شخص مورد نظرتان در خواب نزدیک شده باشید. این خواب همچنین می‌تواند نشان‌دهنده‌ی احساس نگرانی در وجودتان باشد.

– به عنوان مثال، ممکن است در خواب ببینید که با یکی از آشنایان رابطه‌ی جنسی دارید. از خودتان بپرسید که این شخص چه چیزی را می‌تواند برای شما نمایان کند. شاید از شخصیت بامزه‌ی این فرد و خوش معاشرت بودن او خوش‌تان می‌آید. رویای شما می‌تواند به این معنی باشد که از عدم وجود این ویژگی‌ها در خودتان ناراحت هستید.

۶. به رویاها یا الگوهای تکرارشونده توجه داشته باشید. در صورتی که یک خواب را بارها و بارها ببینید، این احتمال وجود دارد که ضمیر ناخودآگاه شما در تلاش است که چیزی به شما بگوید. احتمال دیگر این است که ممکن است که اخیرا در حال دست و پنجه نرم کردن با وضعیتی در زندگی بیداری‌تان هستید. توجه ویژه‌ای نسبت به این رویاها یا الگوهای تکرارشونده داشته باشید.

– توجه داشته باشید که چه زمانی این رویاها رخ می‌دهند، چند وقت یک بار رخ می‌دهند، و آیا چیزی سبب می‌شود که این رویاها را ببینید؟

– این رویاها را هم مثل همیشه تجزیه و حلیل کنید، اما توجه ویژه‌ای داشته باشید به این‌که این رویا چه ارتباطی می‌تواند با زندگی واقعی‌تان داشته باشد.

– اگر این رویا خواب‌تان را مختل کند، شاید لازم باشد با یک روانشناس صحبت کنید، که می‌تواند به شما کمک کند بااین رویای تکراری کنار بیایید.

۷. در صورتی که رویاهای‌تان باعث ناراحتی شما می‌شوند با یک درمانگر صحبت کنید. در موارد نادر، رویاها می‌تواند زندگی بیداری شما را به طور منفی تحت تاثیر قرار بدهند. به عنوان مثال، برخی از مردم کابوس‌های تکراری می‌بینند که ممکن است ترسناک باشند. اگرچه کابوس رویایی بیش نیست و حقیقت ندارد، اما باز هم می‌تواند بسیار ترسناک باشد. خوشبختانه، یک درمانگر می‌تواند به شما کمک کند این رویاهای ترسناک را پشت سر بگذارید.

چگونه خواب ها را تعبیر کنیم: 29 روش تعبیر خواب واقعی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)