مهارت آموزی و توسعه آن یکی از ستون‌های اقتصاد نوین


مهارت آموزی و توسعه آن یکی از ستون‌های اقتصاد نوین

رییس دانشگاه علمی کاربردی گفت:باید شرایطی را ایجاد کرد که نیرو‌های جوان و توانمند با استفاده از توانایی و قابلیت خود نیاز‌های صنعت را رفع کنند.

بروجردی رییس دانشگاه علمی کاربردی کوشا گفت: در دو دهه اخیر حوزه آموزش کشور به سمت مهارت آموزی حرکت کرده است و باید شرایطی را ایجاد کرد که نیرو‌های جوان و توانمند با استفاده از توانایی و قابلیت خود نیاز‌های صنعت را رفع کنند.

او گفت: توسعه مهارت‌های حرفه‌ای یکی از ستون‌های اقتصاد نوین است. ارائه آموزش‌های مناسب برای پر کردن شکاف لازم است و به افراد فرصت می‌دهد تا بیشتر درباره آینده شغلی خود تصمیم بگیرند.

بروجردی درباره مرکز کوشا گفت: این مرکز تحت نظر دانشگاه جامع علمی کاربردی فعالیت می‌کند که از سال ۸۱ شروع به کار کرده است.

او توضیح داد: این مرکز در سال‌های ۸۸ و ۹۵ تا ۱۴۰۰ جزو مراکز نمونه و برتر بوده است و در این سال‌ها ۲۱ فارغ التحصیل داشته است و اکنون نیز ۲ هزار دانشجو دارد در رشته‌های مختلف دارد.

مرکز کوشا در دو حوزه آسانسور، پله برقی و ساخت قالب کفش و تولید کفش دست دوز به صورت تخصصی فعالیت می‌کند.

او گفت: کوشا ابتدا مرکزی تولیدی بود که با کسب مجوز مرکز آموزش و علمی کاربردی را تاسیس کرد و همچنین در سال ۹۲ مجوز مرکز رشد آن صادر شد.

او در پایان تاکید کرد تقاضای زیادی برای جذب فارغ التحصیلان این مرکز وجود دارد و آینده شغلی دانشجویان مرکز کوشا تضمین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در