معرفی توانمندی دانش‌بنیان‌ها در حوزه ساخت خودروهای آینده


معرفی توانمندی دانش‌بنیان‌ها در حوزه ساخت خودروهای آینده

مدیرگروه خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری رویداد فناورانه خودرو گفت: در این رویداد علاوه بر معرفی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، نیازهای فناورانه این صنعت ارائه می‌شود.

معرفی توانمندی دانش‌بنیان‌ها در حوزه ساخت خودروهای آینده

به گزارش ایران اکونومیست دکتر شهریار زینی امروز در نشست خبری ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری رویداد فناورانه خودرویی با عنوان "رویداد فناورانه خودروهای آینده" در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهر ماه خبر داد و افزود: این رویداد با هدف معرفی دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه نیازمندی‌های بخش صنعتی میزبان شرکت‌های دانش بنیان، نخبگان، خبرگان و بخش‌های صنعتی است.

وی خودروهای برقی و هیبریدی را خودروهای آینده دانست و اظهار کرد: تا ۱۰ سال آینده در اتحادیه اروپا، خودروهای غالب، برقی و احتراقی است و خودروهای احتراقی بخش کوچکی را تشکیل می‌دهند.

زینی، ادامه داد: چین به عنوان بزرگترین مهد اتوبوس‌های برقی، رشد شتابانی در زمینه تولید خودروهای برقی دارد و این امر نشان می‌دهد که کشورهای دارای فناوری خودروهای برقی به سمت استفاده از خودروهای برقی حرکت کرده‌اند و در این راستا از شرکت‌های خودروساز خواسته شده است تا میزان تولید CO۲ را کاهش دهند، در غیر این صورت مشمول جریمه‌های سنگین می شوند.

مدیر گروه خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری جلساتی با شرکت‌های خودروساز و اپراتورها، یادآور شد: ما بیشتر به پسارویداد فکر می‌کنیم و در پی آن هستیم که پروژه‌های مشترک با این مجموعه‌ها را در زمینه خودروهای متصل و برقی اجرایی کنیم.

وی کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری را از مزایای خودروهای برقی عنوان کرد و ادامه داد: از این رو در این رویداد علاوه بر شرکت‌های خودروسازی و اپراتورها و شرکت‌های دانش‌بنیان، انجمن قطعه‌سازان و فعالان صنعتی نیز حضور دارند و جلسات متعددی برگزار خواهد شد.

زینی با اشاره به حضور ۳۰ شرکت دانش‌بنیان در این رویداد، اظهار کرد: برای این رویداد ۵ هزار شرکت ثبت‌نام کردند و تعداد ۳۰ شرکت‌ فعال مرتبط با این حوزه انتخاب و غرفه‌هایی برای عرضه توانمندی‌های آنها در نظر گرفته شده است.

مدیر گروه خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انعقاد قرارداد میان شرکت‌ها و خودروسازان را از دیگر بخش‌های این رویداد نام برد و گفت: چند تفاهم‌نامه قبل از برگزاری این رویداد ملی میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خودروسازان تهیه شده که در روزهای ۲۵ خرداد و ۲۶ مهر منعقد خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس