پسر دلفینی همچنان می‌فروشد/ گیشه در انتظار پریناز


پسر دلفینی همچنان می‌فروشد/ گیشه در انتظار پریناز

گیشه سینما در هفته ای که گذشت در اختیار انیمیشن «پسر دلفینی» بود و همچنان نیز این انیمیشن در گیشه ها می‌تازد؛ اما پیش بینی می شود که پریناز ایزدیار با دو فیلم «ملاقات خصوصی» و «سه کام حبس» این موازنه را به هم بزند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روزهایی که مردم عموما حال خوشی برای رفتن به سینما ندارند، طبیعتا فیلم های روی پرده با کاهش مخاطب مواجه شده است تاجاییکه بنا به روایت های معتبر، میزان فروش سالن های سینما به یک سوم میزان طبیعی خود کاهش پیدا کرده است.

تصور کنید حال و روز سینمایی را که در بهترین حالت خود، برای پرفروش ترین فیلم گیشه درنهایت ۳ میلیون نفر تماشاگر آن هم در کل کشور راهی سینماها شده اند و این میزان حالا کم و کمتر شده است که بدون شک احوالات این روزها در این کاهش آمار بی تاثیر نبوده است؛ بماند که گرانی بلیت و نبودن سینماهای استاندارد نیز از سایر عوامل این کاهش آمار است.

پسر دلفینی همچنان می‌فروشد/ گیشه در انتظار پریناز

پسر دلفینی همچنان می‌فروشد

با این حال در هفته ای که گذشت، انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» با فروش نزدیک به یک میلیارد و نیم، صدرنشین گیشه سینمای ایران بوده و همچنان این صدرنشینی ادامه دارد و با وجود فیلم های کمدی و اجتماعی پرفروش، چند هفته ای است که فاتحانه گیشه را از آن خود کرده است تا فروش کل خود را به بیش از ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برساند.

در جدول زیر میزان فروش ۵ فیلم صدرنشین گیشه را در هفته ای که گذشت مرور می کنیم.

ردیف فیلم میزان فروش
۱ پسر دلفینی ۱ میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان
۲ انفرادی ۹۱۶ میلیون
۳ ابلق ۶۹۵میلیون
۴ دوزیست ۶۶۹ میلیون
۵ تی تی ۳۲۷ میلیون

با اینکه انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» یکی دو هفته است میزان فروش بالایی نسبت به سایر فیلم های گیشه دارد، اما همچنان فیلم سینمایی کمدی «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی با فروش کل ۶۸ میلیارد و ۹۰۲ میلیون تومان صدرنشین نهایی گیشه سینمای ایران است؛ گیشه ای که سال هاست در اختیار فیلم های کمدی و طنز است.

پسر دلفینی همچنان می‌فروشد/ گیشه در انتظار پریناز

گیشه در انتظار پریناز

با تمام اما و اگرهای این روزها که حالی برای رفتن به سینما باقی نگذاشته، سینمای ژانر اجتماعی سال خوشی را سپری کرده و فیلم های با کیفیت و مخاطب پسندی را بر پرده اکران تجربه کرده است؛ فیلم هایی همچون علف زار، ابلق، دوزیست و تی تی که همه گیشه به نسبت موفقی را به دست آورده اند و توانسته اند پرچم سینمای اجتماعی را بالا نگه دارند.

«پریناز ایزدیار» که یک دهه پیش با دو سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» و «زمانه» به شهرت رسید و در ادامه با سریال شبکه نمایش خانگی «شهرزاد» به دنیای سلبریتی ها پا گذاشت و حالا با سریال «جیران» و در نقش همسر و معشوقه ناصرالدین شاه دلبری می کند، دو فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» و «سه کام حبس» را در نوبت اکران دارد؛ دو فیلم در ژانر اجتماعی که به احتمال زیاد گیشه را چند هفته ای از آن خود خواهند کرد.

فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» اولین ساخته امید شمس برای نخستین بار در جشنواره چهلم فجر به نمایش درآمد و توانست نظر مثبت بسیاری از تماشاگران و منتقدان جشنواره را از آن خود کند و در نظرسنجی ها تا روزهای آخر در صدر فیلم های منتخب آرا تماشاگران بود که با حاشیه هایی این سیمرغ به رای دبیر جشنواره حذف شد؛ فیلمی با بازی پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا که میزان فروش بلیت های جشنواره نشان می داد که این فیلم در زمان محدود جشنواره فیلم فجر، پرفروش ترین فیلم جشنواره بوده است و امیدهای بسیاری برای گیشه آن وجود دارد؛ با وجود پروانه نمایشی مه در مردادماه برای این فیلم صادر شده، اما عوامل فیلم گویا قصد دارند در زمان آرام تری این فیلم را به نمایش بگذارند تا اصطلاحا باعث سوختن فیلم نشوند.

اما فیلم سینمایی «سه کام حبس» از دیگر فیلم های ایزدیار است که در نوبت اکران قرار دارد؛ فیلمی به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی سامان سالور که در سال ۹۸ تولید شد و توانست برای پریناز نامزدی بهترین نقش اول زن را در جشنواره 38 فیلم فجر داشته باشد؛ هرچند آن سال سیمرغ جشنواره به ایزدیار برای سه کام حبس نرسید، اما جایزه بیست و ششمین جشنواره پیزارو ایتالیا را برای او به همراه داشت. فیلمی که با موضوع اعتیاد و با بازی محسن تنابنده، سمیرا حسن پور و متین ستوده به احتمال زیاد در پاییز امسال به نمایش درخواهد آمد.

بیشتر بخوانید؛

چراغ سبز گیشه به سینمای ژانر و اجتماعی/ باز هم پای الناز در میان است گیشه در دستان شاکردوست

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بمباران شدید محله شجاعیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی