آخرین وضعیت بررسی پرونده‌های اغتشاشات در تهران/ برای 60 پرونده کیفرخواست صادر شد


آخرین وضعیت بررسی پرونده‌های اغتشاشات در تهران/ برای 60 پرونده کیفرخواست صادر شد

دادستان تهران در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده آشوبگران در اغتشاشات اخیر، بیان کرد: در رابطه با این موضوع در دو مرحله به پرونده‌‎ها رسیدگی می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی صالحی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده آشوبگران در اغتشاشات اخیر، بیان کرد: در رابطه با این موضوع در دو مرحله به پرونده‌‎ها رسیدگی می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و دستور رئیس قوه قضاییه، عده‌ای از جوانان که در این حوادث از روی هیجان اقداماتی انجام دادند، با توجه به رأفت اسلامی و با دریافت تضمین‌های مناسب آزاد شدند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه معاندین و وابستگان به رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد اغتشاشاات اخیر را بهانه فوت خانم امینی عنوان کردند، تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی در خصوص علت فوت خانم امینی شفاف سازی و آن را به صورت رسمی اعلام کرد. از این زمان به بعد کسانی که به جان، مال، و نوامیس مردم، به ماموران انتظامی و نظامی، تاسیسات شهری و ... تعرض کنند و یا مردم را برای شورش و اغتشاش ترغیب و تشویق کنند، مورد برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی قرار خواهند گرفت.

صالحی با بیان اینکه پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی تشکیل شده است با دقت و سرعت بالا مورد بررسی قرار خواهند گرفت، اظهار کرد: بازرسان، دادیاران و معاونان دادستانی تهران شبانه‌روز مشغول بررسی پرونده بازداشتی‌های اغتشاشات هستند، برای بسیار از پرونده‌ها کیفرخواست تنظیم شده است.

وی افزود: در یک مرحله برای ۶۰ پرونده کیفرخواست صادر و پرونده این افراد برای دادگاه ارسال خواهد شد، لذا هدف این است تا ظرف هفته آینده پرونده اغتشاشگران بررسی و به دادگاه ارسال شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آنِ آن