فعالیت 9 هزار تخت بیمارستانی تأمین اجتماعی/تجهیز بیمارستان‌ها


فعالیت 9 هزار تخت بیمارستانی تأمین اجتماعی/تجهیز بیمارستان‌ها

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از فعالیت بیش از 9 هزار تخت بیمارستانی تامین اجتماعی در کشور خبرداد.

مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تعداد تخت‌های فعال بیمارستانی گفت: بر اساس آمار، متوسط تخت فعال در سال گذشته، ۹ هزار و ۳۰ تخت بوده و میزان اشتغال تخت ۶۸.۵ درصد اعلام شده است.

وی به جزئیات فعالیت‌های درمانی تأمین اجتماعی اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته، حدود ۲۹ میلیون آزمایش، یک میلیون و ۳۵۰ هزار فیزیوتراپی، ۵۲۵ هزار سونوگرافی و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رادیوگرافی در مراکز درمانی ملکی تأمین‌اجتماعی انجام شده است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی، اظهارداشت: همچنین در این سال تعداد ۱۰۷ هزار زایمان طبیعی و سزارین در مراکز درمانی ملکی تأمین‌اجتماعی صورت گرفته که ۵۶ درصد آنها زایمان طبیعی بوده است.

به گفته اسلامی، افزایش ۲۰۰ تخت عادی در سال ۱۴۰۱، افزایش ۵۰ تخت ویژه، خرید ۱۴ دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید، جایگزینی چهار دستگاه سی‌تی‌اسکن، خرید یک دستگاه سی‌تی‌آنژیو، خرید شش دستگاه ام. آر. ای، افزودن دو دستگاه سنگ‌شکن و خرید یک دستگاه آنژیوگرافی قلب در سال ۱۴۰۱ از اقدامات توسعه تجهیزات درمانی تأمین‌اجتماعی است.

وی به برنامه‌های این سازمان در سال جاری اشاره و تصریح کرد: ارتقا ۱۰ مرکز درمانی در سال جاری و توسعه ۵۲۹ تخت بیمارستانی در پروژه‌های سطح‌بندی از دیگر اقدامات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان