شمسایی را بابت شکست در فینال درک می کنم؛/ تقی‌پور: در آسیا باید هر حریفی را جدی بگیریم


شمسایی را بابت شکست در فینال درک می کنم؛/ تقی‌پور: در آسیا باید هر حریفی را جدی بگیریم

سرمربی تیم فوتسال مس سونگون در رابطه با تیم جوان ایران در جام ملت ها معتقد است که تغییر نسل در هر مجموعه‌ای باید با در نظر گرفتن همه جوانب انجام گیرد.

به گزارش "ورزش سه"، اسماعیل تقی‌پور در خصوص عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت های آسیا گفت: این یک واقعیت است که رقیبان ما در فوتسال با سرعتی سرسام آور در حال پیشرفت هستند. در چنین وضعیتی به عنوان قدرت اول قاره نباید به عناوین قبلی و استعدادهایی که داریم بسنده کرده و انتظار موفقیت داشته باشیم. ما هم باید قدم به قدم با فوتسال روز دنیا پیش برویم تا انتظار تداوم موفقیت ها را داشته باشیم. در غیر این صورت شکست هایی مثل بازی فینال این دوره جام ملت‌ها تکرار خواهد شد.

او ادامه داد: کشورهایی مثل ازبکستان و ژاپن از نظر بنیه فوتسالی خیلی با ایران فاصله دارند ولی خب نشان داده اند که در این یک دهه اخیر عزم جدی برای بزرگ شدن دارند و این یک زنگ خطر برای ماست. شکست در فینال از نظر ورزشی یک اتفاق عادی است چون هر رقابتی یک روی برد و یک روی باخت دارد. ولی باید از آن درس بگیریم و با ریشه یابی به موقع، خود را بیش از پیش آسیب ناپذیرتر کرده و ضعف هایی که داریم را با آغوش باز پذیرفته و اصلاح کنیم. در آسیا دیگر باید هر حریفی را جدی بگیریم و از چند دوره دیگر حتی مرحله گروهی هم برای هر تیمی سخت خواهد بود.

سرمربی تیم فوتسال مس سونگون با تاکید به اینکه جوانگرایی در هر تیمی باید اصولی صورت بگیرد تاکید کرد: این که بازیکنان و نیروهای جوان به تیم ملی کشورمان اضافه می شوند، یک اتفاق خوب برای کل فوتسال است. من خودم به شخصه افتخار کردم که سالار آقاپور به عنوان یکی از جوان های تیم مس در آسیا برای تیم ملی خوش درخشید و یکی از چهار جوان برتر مسابقات انتخاب شد. با این وجود اما باید دقت کنیم که جوان‌گرایی یک مقوله حساس است و باید با در نظر گرفتن همه جوانب، تیم را به مرور جوان کرده و به یک باره آن را خالی از نیروهای باتجربه ای که حضور آنها هم ضرورت دارد نکنیم. همین جوان‌ها باید در کنار باتجربه ها و در میادین بزرگ، رشد کنند تا در آینده بتوانیم از آنها انتظار ساختن یک نسل موفق را داشته باشیم.

تقی‌پور با اشاره به اینکه شمسایی بابت شکست خیلی نباید تحت فشار قرار بگیرد گفت: طی روزهای اخیر هجمه های زیادی علیه سرمربی تیم ملی شاهد هستیم. وحید شمسایی مربی جوانی است که یکسری اشتباهات هم داشت که ممکن است از هر مربی باتجربه نیز سر بزند. خود من شکست در فینال آسیا (باشگاهی) را تجربه کرده ام و می دانم که چه فشار زیادی الان روی اوست. باید کنار هم باشیم و از شمسایی و بازیکنان جوان تیم ملی حمایت کنیم تا زیر سایه برنامه ریزی، موفقیت های آینده را مال خود کنیم.

در مورد شرایط تیمش خودش که با صدرنشینی راهی تعطیلات لیگ برتر فوتسال شده بود گفت: تیم ما از شروع مسابقات طبق برنامه ای که داشتیم در حال پیشرفت بود و در هفته هشتم نیز خدا را شکر با صدرنشینی راهی تعطیلات شدیم. به هر حال این وقفه طولانی اجتناب ناپذیر بود و سعی کردیم در طول این مدت با در نظر گرفتن تمرینات، اردوها و بازی های تدارکاتی، تیم را در شرایط بازی حفظ کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتسال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس