ناتو: اولویت اصلی ما تامین سامانه پدافند هوایی برای اوکراین است


ناتو: اولویت اصلی ما تامین سامانه پدافند هوایی برای اوکراین است

دبیرکل ناتو می‌گوید که تأمین سامانه‌های پدافند هوایی برای اوکراین، اولویت اصلی غرب محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با اشاره به حملات موشکی اخیر روسیه به شهرهای اوکراین، از تلاش حامیان غربی کی‌یف برای ارسال سامانه‌های پدافند هوایی بیشتر به این کشور خبر داد.

استولتنبرگ امروز (چهارشنبه) گفت که حامیان غربی اوکراین به‌دنبال فراهم کردن سامانه‌های پدافند هوایی بیشتر برای کی‌یف هستند تا از این طریق، اوکراین بتواند مقابل حملات موشکی «بی‌محابای» روسیه از خود دفاع کند.

استولتنبرگ در جلسه متحدان کی‌یف با محوریت تأمین تسلیحاتی اوکراین، اظهار داشت: نحوه تقویت و تشدید حمایت از اوکراین را بررسی خواهیم کرد و اولویت اصلی ما ارسال سامانه پدافند هوایی بیشتر به این کشور است.

بامداد شنبه انفجاری مهیب در پل شبه‌جزیره کریمه رخ داد؛ این پل که به «کرچ» معروف است، شبه‌جزیره کریمه را به دیگر مناطق روسیه وصل می‌کند.

پس از این حادثه، روسیه در اقدامی تلافی‌جویانه از بامداد روز دوشنبه حملات موشکی گسترده‌ای را علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در مناطق مختلف این کشور آغاز کرد.

در حملات دیروز شهرهای «کی‌یف»، «اودسا»، «وینیتسا»، «ترنوپل»، «خملنیتسکی»، «دنپروپتروفسک» و «ژیتومیر» هدف حملات موشکی قرار گرفتند. بنا به گزارش رسانه‌های اوکراینی بیش از ۱۰ موشک از دریای خزر به سمت شهرهای اوکراین شلیک شده بود.

رئیس‌جمهور و مقامات ارشد روسیه پیش از این اعلام کردند که دولت اوکراین «حمله تروریستی در پل کریمه» را طراحی و اجرا کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس