سبزپوشی بورس در آستانه تعطیلات / ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه


سبزپوشی بورس در آستانه تعطیلات / ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه

شاخص کل بورس امروز همانند روز گذشته مثبت بود و توانست به محدوده و یک میلیون و ۳۱۹ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس رشد بیش از شش هزار واحدی را تجربه کرد. شاخص با رشد شش هزار و ۲۰۵ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۱۹ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل حرکت کرد و در نهایت روی عدد ۳۸۰ هزار واحدی ایستاد. امروز کمی پول سنگین وارد بازار شد و در مقابل نقدینگی خرد و سبک از بورس خارج شد.

امروز نمادهای فولاد، فملی، شپدیس، نوری، فارس، وغدیر و شستا توانستند تاثیر مثبتی روی شاخص کل بورس بگذارند. در مقابل زاگرس، دماوند، فغدیر، غصینو، شاوان، آریا و فرابورس شاخص فرابورس را تا حدود زیادی مثبت کردند.

تا لحظه تنظیم این گزارش ارزش معاملات بازار هزار و ۹۰۲ به رسید. همچنین نماد ۳۴۹ مثبت و نماد ۲۸۳ منفی در بازار داشتیم.

اوراق تبعی در بورس

دو روزی می‌شود که انتشار اوراق تبعی در بورس آغاز شده و برخی از کارشناسان مثبت بودن بازار را به اوراق تبعی نسبت می‌دهند. به گفته این کارشناسان مثبت شدن دو روز اخیر بورس به واسطه اوراق تبعی بود. اما نکته اساسی اینجاست که انتشار اوراق تبعی در شرایط فعلی از سوی هلدینگ‌های بزرگ به دلیل حمایت از بازار سهام و کمک به ارزندگی بازار صورت می‌گیرد. خرید این اوراق برای صندوق‌های درآمد ثابت با توجه به رقابت‌پذیری پایین نرخ این اوراق نسبت به سود بانکی و اوراق دولتی توجیهی ندارد. این دست اقدامات در واقع دستکاری در بازار سرمایه است و در بلندمدت اثر مثبتی بر بازار سرمایه ندارد و این موضوع تنها تکرار تجربه های شکست خورده گذشته است.

اما در مقابل برخی از کارشناسان عقیده دارند که این اوراق در بلند مدت روی بازار سرمایه اثر خواهد داشت. یعنی در بلند مدت بازار سرمایه به واسطه اوراق تبعی می‌تواند روند صعودی بسیار خوبی را تجربه کند.

همچنین بر اساس گزارش بر اساس گزارش مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق، فروش ۳۹ صنعت بازار سرمایه در شهریورماه نسبت به مرداد، به صورت میانگین ۲۰ درصد رشد داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان