قیمت روبل امروز 20 مهر 1401/ اهداف روسیه در بازار جهانی انرژی


قیمت روبل امروز 20 مهر 1401/ اهداف روسیه در بازار جهانی انرژی

قیمت روبل امروز چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ نوساناتی داشت؛ نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۱۳ تومان است. بیشترین قیمت در طول روز چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۱۳ تومان است. بیشترین قیمت روز هم ۵۱۸ و پایین‌ترین قیمت آن ۵۱۰ تومان بوده است.

همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران، ۴۹۰ تومان اعلام شده است.

همچنین بانک مرکزی قیمت روبل را کاهشی و ۶۵۳ تومان اعلام کرده است.

پوتین اهداف روسیه در بازار جهانی انرژی را اعلام کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در دیدار با محمد بن زاید آل نهیان، همتای اماراتی خود در سن پترزبورگ تاکید کرد که اقدامات روسیه در مورد منابع انرژی با هدف تضمین ثبات بازار و عدم ایجاد موانع برای کسی است.

به نقل از ایلنا، وی گفت: ما فعالانه در چارچوب اوپک پلاس کار می‌کنیم. می‌دانم موضع شما و اقدامات ما علیه کسی نیست، بلکه هدف ثبات در بازارهای انرژی جهان است، به طوری که هم مصرف کنندگان منابع انرژی و هم دست اندرکاران تولید آنها و هم تامین کنندگان احساس آرامش، ثبات و آرامش داشته باشند.

هفته گذشته، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (اوپک پلاس) با کاهش تولید نفت به میزان ۲ میلیون بشکه در روز از ماه نوامبر موافقت کردند. این کاهش که بزرگترین کاهش تولید از اوایل سال ۲۰۲۰ است، علیرغم فشار ایالات متحده برای تولید بیشتر به تصویب رسید.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده از این تصمیم ابراز ناامیدی کرد و جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا این اقدام را «غیر مفید و غیرعاقلانه» خواند.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه که در نشست اوپک پلاس شرکت کرد، گفت که کاهش تولید برای متعادل کردن بازار قبل از کاهش فصلی تقاضا ضروری است.

به گفته دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، واشنگتن به دنبال اعمال تصمیمات خود در مورد بازار نفت و دستکاری قیمتهاست، حتی به قیمت بی ثبات کردن بازار جهانی انرژی.

تحلیلگرانی که با بلومبرگ مصاحبه کرده‌اند هشدار می‌دهند که کاهش تولید ممکن است به جهش قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه منجر شود و ایالات متحده را مجبور کند از ذخایر استراتژیک خود استفاده کند. آنها همچنین بر این باورند که روسیه ممکن است کاهش تولید خود را حتی بیشتر از آنچه که اوپک پلاس اعلام کرد در واکنش به اعمال محدودیت قیمت نفت توسط اتحادیه اروپا در هفته گذشته، اعمال کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا